آموزش و پرورش در حوزه قرآن بهره بردار است نه آموزش دهنده
کد خبر: 3703948
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

آموزش و پرورش در حوزه قرآن بهره بردار است نه آموزش دهنده

گروه فعالیت های قرآنی- کارشناس مسئول قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه قرآن بهره بردار است نه آموزش دهنده گفت: علت عدم رشد قرآنی دانش آموزان در چند سال اخیر، ضعف آموزش قرآن در دستگاه‌های متولی همچون، تبلیغات اسلامی، ارشاد، اوقاف، موسسات قرآنی و ...است.

مجید میرزایی، کارشناس مسئول قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا  از همدان اظهار کرد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی صبح روز گذشته کار خود را آغاز نمود.
وی افزود: مرحله آموزشگاهی این دور از مسابقات با ثبت نام 92 هزار دانش آموز در سایت، همگام و در رقابت با یکدیگر در آذر ماه سال 96 آغاز شد که در ادامه 8 هزار نفر از برگزیدگان این مرحله به مسابقات شهرستانی راه یافتند.
میرزایی اضافه کرد: 2 هزار و 200 دانش آموز نفرات برگزیده مرحله شهرستانی هستند که از روز گذشته در 18 رشته ویژه پسران و 9 رشته مختص دختران به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
کارشناس مسئول قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان ادامه داد: از این تعداد 85 تا 89 دانش آموز به مرحله کشوری مسابقات قرآن که در تابستان سال جاری در تهران و خراسان رضوی برگزار می شود راه خواهند یافت.

مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن از 18 فروردین آغاز می شود
میرزایی با بیان اینکه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی از 18 فروردین آغاز و تا 27 همین ماه ادامه خواهد داشت عنوان کرد: حدود 60 الی 65 داور سطح یک استان، ارزیابی این دور از مسابقات را برعهده دارند.
وی با اشاره به‌اینکه این دور از مسابقات در دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان پس از پایان مسابقات در بخش دانش‌آموزی با رقابت 700 فرهنگی در رشته‌های قرائت، حفظ، احکام و نهج‌البلاغه آغاز خواهد شد که 19 نفر از برگزیدگان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

آموزش و پرورش در حوزه قرآن بهره بردار است نه آموزش دهنده
این مقام مسئول ابراز کرد: هدف از برگزاری این مسابقات انس آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن و احکام الهی است تا بتوان علاوه بر تربیت دانش‌آموزان متدین با بهره گیری از سواد و علوم قرآنی، در آینده ای نه چندان دور شاهد جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه زشتی و پلشتی باشیم.

ضعف آموزش قرآن در دستگاه‌های متولی؛ علت عدم رشد قرآنی دانش آموزان در چند سال اخیر
میرزایی یادآور شد: با گذشت 2 روز از برگزاری مسابقات، شاهد حضور دانش آموزان توانمند و مستعد در رشته‌های حفظ و ترتیل بوده‌ایم اما ارائه صحبت‌های نهایی در این حوزه با اتمام مسابقات و نظر سنجی از داوران امکان پذیر خواهد بود اما گفتن این نکته الزامی است که متأسفانه سطح معلومات قرآنی دانش آموزان در چند سال اخیر رشدی نداشته است.

سیاست گذاری‌های استان قرآنی شود
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه قرآن بهره بردار است نه آموزش دهنده گفت: علت عدم رشد قرآنی دانش آموزان در چند سال اخیر، ضعف آموزش قرآن در دستگاه‌های متولی همچون، تبلیغات اسلامی، ارشاد، اوقاف، موسسات قرآنی و ...است.
کارشناس مسئول قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین مأموریت اصلی آموزش و پرورش آموزش در حوزه قرآن، آموزش عمومی قرآن است نه تخصصی، همچنین توجه اندک و کم‌کاری خانواده‌ها نسبت به قرآن نیز از مواردی است که می‌توان به علت عدم رشد سطح قرآنی دانش آموزان نسبت داد.
وی گفت: اگر به دنبال تربیت دانش آموزان قرآنی برای آینده این مرز و بوم هستیم باید در حوزه قرآن، عترت و نمار سرمایه گذاری بیشتری انجام شود، سیاست گذاری‌های استان قرآنی است اما بسیار ضعیف است که لازم است مسئولین در این راستا اقدامات مهمی انجام دهند.
انتهای پیام

captcha