حقوق بی‌بشر غربی و حقوق بشر اسلامی
کد خبر: 3735900
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
به مناسبت ۱۴ مرداد؛

حقوق بی‌بشر غربی و حقوق بشر اسلامی

گروه معارف - مکتب نجات‌بخش اسلام چنان برنامه‌ای را برای صیانت از حقوق بشر تشریع کرده که تمام ابعاد جسمی و روحی بشر را در برمی‌گیرد.

حقوق بی‌بشر غربی و حقوق بشر اسلامی

به گزارش ایکنا از همدان، هر روز صدای ناله کودکی از آن طرف مرزها به گوش می‌رسد و دل هر انسانی را فارغ از هر دین و رنگ و ملتی به درد می‌آورد اما در کنار آن کسانی هستند که به بهانه حمایت از به اصطلاح حقوق بشر مهر سکوت بر دهان زده‌اند و خود شریک جرم این جنایت جهانی شده‌اند.
هر روز به بهانه حمایت از فمینیسم و زندانی‌های سیاسی ایران کمپین تشکیل می‌دهند و به حمایت از بشر می‌پردازند. نمی‌دانم وقتی که در مدت سه سال 38 هزار و 500 غیر نظامی در یمن کشته می‌شوند که از این تعداد 2 هزار 940 نفر کودک و 2 هزار 600 نفر زن هستند، کجایند این عدالت خواهان به ظاهر حامی؟
زمانی که در روز نکبت ۶۱ غیرنظامی از جمله یک کودک ۸ ماهه کشته می‌شوند کجا هستند آن مدعیان حقوق بشر که متهم ردیف اول آن ها آمریکا و رژیم کودک کُش صهیونیستی و رژیم‌های استبدادی هستند. جالب است ازدواج دختران زیر ۱۰ سال کهکیلویه و بویر احمد را تیتر خبرهای خود قرار می‌دهند در حالیکه ازدواج اجباری 16 هزار 700 دختر زیر ۱۶ ساله آمریکایی را کتمان می‌کنند. برای فرستادن زن‌ها به استادیوم از حمایت از حقوق زن می‌گویند اما زمانی که یک زن محجبه در آلمان بخاطر حجابش استخدام نمی‌شود ناگهان صدای نهادهای حقوق بشری قطع می‌شود.
اینان کسانی هستند که در تصویب معاهده‌ها و کنوانسیون‌های سازمان ملل به ظاهر پیش قدم‌اند اما در جلسات شورای امنیت این سازمان با سکوت خود هر لحظه جنایتی جدید را مرتکب می‌شوند. این درحالی است که مکتب نجات بخش اسلام چنان برنامه ای را برای صیانت از حقوق بشر تشریع کرده که تمام ابعاد جسمی و روحی بشر را در برمی‌گیرد.
حال اسلامی که برای نمونه یکی از اهلش، سردار حاج حسین همدانی زمانی که در سوریه در یکی از شهرهای شیعه نشین برای زدن بنزین به پمپ بنزین می رود، با صحنه ای فاجعه بار روبرو می شود که سرهای بریده تعداد زیادی از شیعیان آن شهر را برای ارعاب مردم شهر روی در آنجا چیده بودند، که این سردار شهید به همسرش می گوید «به خدا قسم اگر چنین فاجعه‌ای در قلب آمریکا هم اتفاق می‌افتاد وظیفه خود می‌دانستم برای حمایت از مردمی که زیر ظلم هستند به آنجا بروم.» این است حقوق بشر اسلامی.
در آیه 32 سوره مائده خداوند می‌فرماید «مِنْ أَجْلِ ذَٰلِکَ کَتَبْنَا عَلَیٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَٰلِکَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ هرکس انسانی بدون قتل یا فساد در روی زمین بکشد چنان است که گویی همه ی انسان هارا کشته و هرکس انسانی را رهایی بخشد چنان است که گویی همه ی مردم را زنده کرده است.»


یادداشت از یاسمن رضائی خبرنگار ایکنا

captcha