پرواز اقتدار ۴۰ هواپیمای بدون سرنشین
کد خبر: 3767197
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
در زرقان فارس صورت گرفت؛

پرواز اقتدار ۴۰ هواپیمای بدون سرنشین

گروه اجتماعی ـ همزمان با هفته بسیج، مانور اقتدار پرواز ۴۰ هواپیمای بدون سرنشین در فرودگاه زرقان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، همزمان با ایام هفته بسیج، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با توجه به اهمیت پرواز و صنعت هواپیمایی در اقتدار کشور، اقدام به برگزاری مانور هواپیماهای بدون سرنشین (مدل) با عنوان اقتدار پرواز در باند فرودگاه زرقان کرد.
احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در این برنامه گفت: با توجه به برتری تسلیحاتی و اطلاعاتی کشورهای معارض جمهوری اسلامی ایران، جنگ‌های آینده ازنوع ناهمگون خواهد بود وپیروزی در این جنگ‌ها، مستلزم به کارگیری ابتکارهای راهکنشی و بهره گیری از تجهیزات مناسب مرتبط با آن است.
وی ادامه داد: هواپیماهای بدون سرنشین از جمله تجهیزات پیشرفته عصر حاضرند که در جنگ‌های آینده جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.
قاسمی با تأکید بر اهمیت و کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین بیان كرد: هواپیماهای بدون سرنشین هم اکنون به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته شده‌اند. از مصارف غیرنظامی پهپادها نیز می‌توان به حادثه فوکوشیمای ژاپن که از پهپادها برای بررسی آسیب‌های وارده به این نیروگاه استفاده شد، اشاره كرد.
وی با ابراز امیدواری از تشکیل یک پایگاه علمی برای افراد فعال و متخصص در حوزه پرواز گفت: امیدواریم که در آینده‌ای نه چندان دور یک پایگاه علمی، تخصصی هوایی در استان فارس برای علاقه‌مندان به این حوزه داشته باشیم.
قاسمی همچنین در خصوص برنامه مانور اقتدار پرواز بیان كرد: در این برنامه بیش از 40 هواپیمای بدون سرنشین در انواع خود به پرواز در آمدند و شکوه خود را به رخ کشیدند.
انتهای پیام

captcha