مؤسسه دارالقرآن اردبیل رتبه دوم کشوری را کسب کرد
کد خبر: 3785370
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
با ثبت‌نام بیشترین شرکت‌کننده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن؛

مؤسسه دارالقرآن اردبیل رتبه دوم کشوری را کسب کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالقرآن این استان با ۱۸۵۰ ‌شرکت‌کننده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بین ۱۲۰۰ مؤسسه قرآنی کشور، رتبه دوم را از نظر تعداد شرکت‌کنندگان ‌به خود اختصاص داده است.

موسسه دارالقرآن اردبیل رتبه دوم کشوری را کسب کردمهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم ۱۰ سال است که به صورت مستمر و با حضور تمامی استان‌ها در سطح کشوری در راستای سنجش و ارزیابی دانش‌آموختگان قرآنی و مؤسسات قرآنی، ایجاد انگیزه بین عموم مردم برای فراگیری معارف قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی جهت تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور اجرا می‌شود و استان اردبیل نیز در دوره‌های متمادی جزو استان‌های برتر در این حوزه بوده است.
طاهری تصریح کرد: تاکنون ۳۷۰۰ نفر به‌عنوان داوطلب آزاد و نیز از مؤسسات قرآنی مختلف در استان اردبیل در سامانه اینترنتی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده‌اند که استان اردبیل، در بین ۱۰ استان ردیف «ج» در کشور، در رتبه دوم قرار دارد.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: مؤسسات قرآنی که درصد قبولی شرکت‌کنندگان آن‌ها بالاتر باشد، از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.
طاهری گفت: این آزمون در ۱۸ رشته و سه شاخص حفظ، مفاهیم و سبک زندگی برگزار شده و امسال آزمون الکترونیکی نیز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آزمون رشته‌های الکترونیکی در ۱ و ۲ اسفندماه، رشته‌های کتبی برای متقاضیان بالای ۱۲ سال در ۹ اسفند‌ماه همچنین در ۱۱ الی ۱۶ اسفند‌ماه نیز آزمون شرکت‌کنندگان زیر ۱۲ سال‌(دانش‌آموزان) در سراسر کشور برگزار خواهد شد که به هر فردی که نمره بالای ۷۰ اخذ کند، گواهینامه ملی و به افرادی که نمرات بالای ۹۰ کسب کنند، هدایای نقدی و لوح تقدیر نیز اهدا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha