صادرات گوشت مرغ در سال آینده
کد خبر: 3788431
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

صادرات گوشت مرغ در سال آینده

گروه اجتماعی- رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 25 میلیون قطعه مرغ تخم گذار را به دلیل بیماری آنفلانزای مرغی از دست دادیم، گفت: امسال به دلیل افزایش تولید و جوجه‌ریزی صادرات گوشت مرغ خواهیم داشت.

صادرات گوشت مرغ در سال آیندهبه گزارش ایکنا از مازندران رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز 18 بهمن ماه در نشست خبری گفت:  تضمین امنیت غذایی و محصولات دامی و بهداشت دام و نیز حفاظت از سرمایه‌های ملی در حوزه دام بر عهده سازمان دامپزشکی است.
وی افتتاح ساختمان دامپزشکی را کمک کننده در فرماندهی حوزه دام استان دانست و افزود: بهداشت و کنترل بیماری‌ها یک مسئولیت اعتبار محور است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بیماری‌هایی که در سال‌های اخیر خسارات چندمیلیاردی بر بدنه جامعه وارد کرد، تصریح کرد: کنترل بیماری تب برفکی و ... سبب افزایش تولید گوشت و شیر و... می شود.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 25 میلیون قطعه مرغ تخم گذار را به دلیل بیماری آنفلانزای مرغی از دست دادیم و امسال به دلیل افزایش تولید و جوجه‌ریزی صادرات گوشت مرغ خواهیم داشت.
رفیعی پور با بیان اینکه از 40 سال قبل تا کنون جمعیت دامی ما افزایش نداشته است، گفت:  در 40 سال گذشته ما یک کشور صرفا وارد کننده  بودیم اما امروز در اغلب تولیدات دامی صادرکننده نیز هستیم. 
وی افزود: در 40 سال گذشته 19 کارخانه صنعتی تولید خوراک دام داشتیم اما اکنون بیش از 600 کارخانه در تولید خوراک دام و طیور آبزیان فعال هستند.
این مسئول گفت: اکنون با تامین واکسن به موقع و آگاهی رسانی طی یک سال و نیم گذشته بین 37 تا 70 درصد کاهش کانون بیماری دامی را در کشور داشتیم. 
وی افزود: ما اکنون در زمینه گوشت گوسفند مشکل داریم اما در در زمینه گوشت گاو مشکلی نیست.‌ 
رفیعی پور درباره تحریم ایران گفت: این تحریم به دارو و غذا مربوط نمی‌شود و در دو ماه آینده واردات واکسن آنفلوانزا از آمریکا را خواهیم داشت.
انتهای پیام

 

captcha