گزارشی از روند برگزاری کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب در استان گلستان + آلبوم تصاویر
کد خبر: 3788585
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اعلام کرد

گزارشی از روند برگزاری کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب در استان گلستان + آلبوم تصاویر

گروه فعالیتهای قرآنی - تاکنون بیش از 20 ویژه برنامه با استقبال پرشور مردم برگزار شده است و ان شاء الله 9 ویژه برنامه دیگر نیز تا 21 بهمن 97 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گلستان، سید مصطفی حسینی واعظ، مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن بستر فعالیت‌های دینی - فرهنگی و رشد فراگیری آموزه‌های قرآن کریم و تلاش برای نهادینه کردن آن در جامعه است که ثمره های آن در عرصه‌های مختلف قرآنی بیانگر کارنامه موفق انقلاب در این حوزه است.

وی با بیان اینکه طرح «کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب» در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم و به یاد شهدای سرافراز انقلاب اسلامی ایران از روز سه شنبه 9 بهمن با 29 ویژه برنامه در سراسر استان گلستان در حال اجراست گفت: این کاروان تاکنون بیش از 20 ویژه برنامه خود را با استقبال پرشور مردم در شهرهای اینچه برون، گالیکش (روستای قانجق شهرک)، خان ببین (روستای نی تپه)، بندر ترکمن، گرگان، کلاله، گالیکش، کردکوی، گنبد کاووس، رامیان، علی آباد کتول، آق قلا (انبار الوم) و آزادشهر برگزار کرده است و ان شاء الله 9 ویژه برنامه دیگر آن در شهرهای آق قلا، مینودشت، گنبد، کلاله (روسای صوفی شیخ داز)، بندرگز، نگین شهر و گرگان تا 21 بهمن 97 برگزار خواهد شد.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه از ویژگی های این طرح توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان و اجرای ویژه برنامه های دانش آموزی است گفت: 10 محفل ویژه دانش آموزان برگزار شد که از جمله برنامه های متنوع آن می توان به اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی و بیان داستان های قرآنی و دینی آموزنده، تئاتر قرآنی توسط حجت الاسلام فاطمی منش کارشناس کودک و نوجوان، حضور استاد هادی اسفیدانی از شهر مقدس مشهد جهت تلاوت قرآن کریم و بخش آشنایی با شیوه تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام، جمع خوانی قرآن کریم، اجرای سرود همگانی ویژه ایام دهه فجر و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز اشاره کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: از نکات مثبت این طرح می توان به استفاده از ظرفیت های بومی استان از جمله قاریان ممتاز استانی شیعه و سنی، گروه های مدیحه سرایی برتر گلستان و کلاسهای سبک زندگی قرآنی توسط اساتید گلستانی اشاره کرد.

حسینی واعظ افزود: اجرای قطعه های زیبا توسط گروه های مدیحه سرایی امیرالمومنین (علیه السلام) گرگان، گروه مکتب المهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) گنبد و گروه فطرس از مینودشت بخشی از برنامه های این طرح در شهرهای مختلف استان بود.

وی افزود: یکی از اهداف این طرح گرامیداشت نام و یاد شهدای استان گلستان است که برای تحقق آن میتوان به برگزاری برنامه هایی چون محافل ویژه دانش آموزی به نام شهدای معلم و دانش آموز استان، محافل ویژه به نام یک شهید شیعه و یک شهید سنی در هر شهر یا روستا، قرائت فرازی از وصیت نامه و زندگی نامه شهدای شاخص محفل و اهداء لوح یادبود به خانواده معزز و محترم آن شهدا اشاره کرد.

وی در پایان افزود: اهدای جوایز نفیس و کمک هزینه سفر مشهد مقدس به قید قرعه به حاضرین و پذیرایی شام تبرکی در اغلب محافل از دیگر برنامه های طرح کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب در سراسر استان گلستان بود.

انتهای پیام

captcha