سال ۹۷ و حمایتی که از مؤسسات صورت نگرفت
کد خبر: 3798127
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

سال ۹۷ و حمایتی که از مؤسسات صورت نگرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: دفتر قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان در سال ۹۷ ضمن اینکه هیچ تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های قرآنی با اتحادیه منعقد نکرده است هیچ‌گونه حمایتی نیز از اتحادیه نکرده است که این روش دقیقاً خلاف قاعده ادغام اتحادیه است.

سال ۹۷ و حمایتی که از موسسات صورت نگرفتمحمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال ۹۷ اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ضمن حمایت از اتحادیه مدغم تمامی طرح‌های آموزش عمومی قرآن کریم را که رقمی حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال بود را از طریق عقد قرار داد و تفاهم‌نامه با اتحادیه مدغم (اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان‌) اجرا و اتحادیه نیز به محض دریافت اطلاعات اجرایی مؤسسات از طریق سایت نسبت به واریز اعتبارات برابر دستورالعمل طرح‌ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این روش شامل تمامی مؤسسات و تشکل‌های مجری بوده و هیچ‌گونه استثنایی در کار نبوده است اما با این وجود دفتر قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان در سال ۹۷ ضمن اینکه هیچ تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های قرآنی با اتحادیه منعقد نکرده است هیچ‌گونه حمایتی نیز از اتحادیه نکرده است که این روش دقیقاً خلاف قاعده ادغام است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: مصوبات شورای توسعه و مصوبات هیئت نظارت ادغام در مرحله استانی را ثابت و لایتغیر دانسته و اگر چند نفر ادغام دو اتحادیه کشوری را مغایر منافع خود دانسته و سنگ‌اندازی می‌کنند در استان‌ها برابر صورت‌جلسات و فیلم‌های موجود از برگزاری مجامع عمومی کار تمام شده است و شایسته نیست که برخلاف مصوبات و صورتجلسات پذیرفته شده استانی عمل شود.

الهی اظهار کرد: در استان‌ها اگر هم صدور مجوز به حالت قبل از تشکیل هیئت نظارت برگردد این امر تغییری در آنچه که در ادغام دو اتحادیه اتفاق افتاده است نخواهد داد.

وی افزود: بنابراین آن دسته از اعتبارات قرآنی که جنبه اجرای عمومی دارد و باید از طریق مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان به انجام برسد باید از طریق نهاد مردمی استان که اعضاء هیئت مدیره آن منتخب مؤسسات و تشکل‌های استان هستند یعنی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت ارجاع و نظارت شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شایسته نیست که دفتر قرآن و عترت استان بر خلاف آنچه در استان به انجام رسیده و بر انجام آن توافق و تفاهم شده است اقدام کند.

فعالان قرانی عامل واقعی به قرآن باشند

الهی ادامه داد: آنچه قرآن کریم در رابطه با مهجوریت قرآن از قول مبارک نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرماید مهجوریت معنوی است نه مهجوریت ظاهری، بالاترین مهجوریت آن‌ است که آنانی که خود را به نوعی متصل به قرآن کرده‌اند، عامل به قرآن نباشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم پروردگار ما را عامل به کتابت قرار دهد که هرچه بیشتر با قرآن آشنا باشیم تکلیف بیشتر و سخت‌تر است، یادآور شد: مهجوریت آن است که حافظ قرآن، قاری قرآن، معلم قرآن، خادم قرآن و افراد دیگری که با قرآن در ارتباط هستند، عامل به قرآن نباشد.

انتهای پیام

captcha