افزایش ۱۲ درصدی تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان
کد خبر: 3812591
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

افزایش ۱۲ درصدی تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی استان همدان از راه‌اندازی دفتر ستاد بازسازی عتبات شهرستان همدان در محل کانون فرهنگی شهیدان بهادربیگی خبر داد و گفت: تعهدات استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش 12 درصدی تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از معاونت فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد بازسازی عتبات استان همدان، محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی استان همدان، امروز 28 اردیبهشت‌ماه در آئین تودیع و معارفه مسئول ستاد بازسازی عتبات در شهرستان همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه کار ستاد بازسازی عتبات کاری اهل بیتی است چراکه این مجموعه نه دولتی است و نه بخش خصوصی بلکه مجموعه‌ای مردم‌نهاد است که قریب به 12 سال در استان همدان فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه شهرهای مریانج و قهاوند مستقل از همدان فعالیت دارند، ادامه داد: فعالیت‌های ستاد در هر شهرستان توسط یک فرد که به عنوان مسئول آن شهرستان معرفی شده است دنبال می‌شود، خوشبختانه تمامی شهرستان‌ها در استان همدان دارای مسئول هستند که حکم رسمی برای همه آنها ابلاغ شده است.
وی افزود: ارتباط با فرمانداری، شورای شهر، شهرداری، رؤسای بانک‌ها و نهادهای دیگر و خیرینی که در نهادهای مردمی حضور دارند، سیاست کلی ستاد است لذا مسئولین در این جهت باید فعالیت داشته باشند.
بادامی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات سه مسئولیت مشخص دارد، یادآور شد: جمع‌آوری نذورات، هدایت نذورات به سمت پروژه‌های عتبات و اربعین، از زمان فعالیت ستاد بازسازی در استان همدان موکب‌ها شکل گرفتند و هر ساله شاهد خدمت‌رسانی آنها به زائران اربعین حسینی هستیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون زیر 10موکب در ستاد فعالیت نداشته‌اند، از سال گذشته تاکنون فعالیت موکب‌ها نظام‌مندتر شده و هر موکب جهت فعالیت خود باید در سایتی که ایجاد شده است، ثبت‌نام و مجوز فعالیت را دریافت کند.
رئیس ستاد بازسازی استان همدان گفت: نکته حائز اهمیت این است که ستاد بازسازی عتبات از طریق موکب‌ها در بین مردم شناخته شد چراکه موکب‌ها به نام ستاد بازسازی در ایام اربعین فعالیت می‌کنند.
بادامی خاطرنشان کرد: همدان دارای ظرفیت خوبی جهت جذب و تحقق تعهدات ستاد است که متأسفانه تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی بیان کرد: دفتر ستاد بازسازی عتبات شهرستان همدان در محل کانون فرهنگی شهیدان بهادربیگی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: تبلیغات و اطلاع رسانی مهم‌ترین وظیفه اعضاء ستاد است به طوریکه مردم به خوبی با اهداف ستاد بازسازی عتبات آشنا شوند.
رئیس ستاد بازسازی استان همدان، ارتباط مستمر با نهادها و ادارات را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه و فعال کردن بخش بانوان از انتظاراتی است که از ستاد بازسازی عتبات شهرستان همدان داریم.
وی بیان کرد: بررسی شده که 31استان در کل کشور بایدبالغ بر 1000میلیارد تومان آورده داشته باشند که این مبلغ صرف سه پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع)، صحن حضرت زهرا(س) و صحن حضرت زینب(س) و مابقی صرف پروژه‌های کاظمین و سامرا خواهد شد.
بادامی با بیان اینکه همدان در سال گذشته نسبت به سال 96، 12درصد افزایش داشته است،گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و تورم، استان همدان تاکنون در زمینه تحقق تعهدات به خوبی عمل کرده است.
وی تأکید کرد: شعار امسال کالامحوری است لذا ستاد بازسازی شهرستان همدان باید در سمت کالامحوری فعالیت کند که در این راستا باید با کارخانجات و شهرک‌های صنعتی ارتباط مؤثری برقرار شود و از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی همدان به خوبی استفاده شود.
وی آورده نقدی ستاد بازسازی عتبات استان همدان را بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هرساله بیش از 50 درصد درآمد توسط بانوان همدان محقق می‌شود و در سال گذشته بیش از یک و نیم تن مس و 14کیلو طلا در استان همدان جمع‌آوری شد.

اهدای یک خشت طلا به ستاد بازسازی استان از سوی شهرداری همدان
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان اذعان کرد: باید توجه کرد که رهبر انقلاب و آیت‌الله سیستانی بر ساخت و توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات تأکید دارند و شبهاتی که در این زمینه مطرح می‌شود باید به خوبی تبیین شود.
کتابی، معاون جذب ستاد بازسازی عتبات استان همدان نیز اذعان کرد: مسئولیت شهرستان همدان نسبت به سایر شهرستان‌ها سنگین‌تر است چراکه ظرفیتی در شهرستان همدان وجود دارد که سایر شهرستان‌ها از آن برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: تعهد ستاد نسبت به سال گذشته افزایش یافته لذا جهت تحقق آن تلاشی مضاعف را می‌طلبد و با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اعضای ستاد بازسازی عتبات باید روش‌های مناسبی را جهت جذب شناسایی کنند.
کتابی با بیان اینکه در سال گذشته استان همدان تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از دستگاه‌ها منعقد شده است، بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری همدان مقرر شد شهرداری همدان درخصوص تبلیغات همکاری لازم را داشته باشند.
وی وعده هدیه یک خشت طلا به ستاد بازسازی استان همدان از سوی شهرداری را از دیگر تعهدات دانست و افزود: بر اساس مذاکراتی با اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، بخش‌نامه‌ای از سوی این اداره کل به کلیه مدارس استان ابلاغ شد که مبنی برآن نذورات در مدارس جمع‌آوری شود.
معاون جذب ستاد بازسازی عتبات استان همدان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها منعقد شده که مدیر کل بانک انصار همدان مسئولیت آن را بر عهده گرفته و در این راستا کارگروهی را با حضور بانک‌های استان تشکیل داده‌اند.
وی افزود: مذاکراتی با مدیر کل بنیاد شهید همدان انجام شده و مقرر شده تا به کلیه خانواده شهداء اهداف ستاد تبیین و اطلاع‌رسانی شود.
انتهای پیام

captcha