برزخ کاری مؤسسات قرآنی کشور
کد خبر: 3815507
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
بهبودی تصریح کرد:

برزخ کاری مؤسسات قرآنی کشور

گروه مؤسسات قرآنی ــ مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به مشکلات فراوان مؤسسات قرآنی کشور، بر ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در این حوزه تأکید کرد.

حسین بهبودی، مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ اظهار کرد: حدود سه سال است که مؤسسات قرآنی کشور تقریبا در برزخ کاری قرار دارند و در این باره نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.
بهبودی تصریح کرد: پس از تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور که با مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور انجام شد، امید آن می‌رفت که روند حل مشکلات مؤسسات در حوزه‌های مختلف به خوبی انجام شود که در این باره نیز گام‌های خوبی برداشته شد، ولی با انحلال هیئت رسیدگی این روند متوقف شد.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: پس از انحلال هیئت رسیدگی و نیز مشکلاتی که در زمینه ادغام اتحادیه‌های استانی و تشکیل اتحادیه واحد کشوری به وجود آمد، مؤسسات قرآنی کشور با مشکلات متعدد و سردرگمی روبه‌رو شدند که این امر بر فعالیت مؤسسات اثر منفی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی فراوان مؤسسات قرآنی کشور نیز اظهار کرد: امروز مشکلات اقتصادی بخش عمده دغدغه مؤسسات قرآنی کشور است که فعالیت مؤسسات را به چالش کشیده است. مؤسساتی هستند که با وجود این مشکلات عدیده نتوانستند به کار خود ادامه دهند و متأسفانه مؤسساتی نیز تعطیل شده‌اند.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم با توجه به نقش کلیدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این باره تصریح کرد: شورای توسعه که نقش هماهنگ‌کننده را بین سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور برعهده دارد، به ویژه با تکیه بر مصوبات خود در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد اتحادیه واحد کشوری می‌تواند گام‌های بسیار مهمی بردارد و با رفع مشکلات موجود، به مؤسسات قرآنی در این مسیر یاری رساند.
بهبودی با بیان اینکه موازی‌کاری بین نهادها و دستگاه‌های قرآنی از دیگر مشکلات عمده‌ای است که در مسیر فعالیت مؤسسات قرآنی وجود دارد، از شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درخواست کرد تا در این زمینه نیز بیشتر فعالیت کند و برای رفع مشکلات مؤسسات به سرعت اقدام کند.
انتهای پیام

captcha