اجازه عرض اندام به فرقه‌های انحرافی ندهیم/ گسترش اندیشه مهدویت در جامعه
کد خبر: 3815758
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
ضرورت طرح و مطالعه بحث مهدویت/1

اجازه عرض اندام به فرقه‌های انحرافی ندهیم/ گسترش اندیشه مهدویت در جامعه

گروه اجتماعی- مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بحث معرفی امام زمان(عج) به جامعه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، چراکه اگر امروز فرقه‌های انحرافی مجال عرض اندام دارند به این علت است که امام زمان(عج) را به خوبی معرفی نکرده‌‌ایم.

اجازه عرض اندام فرقه‌های انحرافی ندهیم/ ضرورت طرح و مطالعه بحث مهدویتحجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: هدف از تاسیس بنیاد مهدویت برگزاری دوره‌های معارف مهدویت در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه و مقابله با شبهات و شناساندن فرهنگ مهدویت و ترویج آن در جامعه است.
وی افزود: باید بدانیم که هر قدمی که برداریم امام زمان(عج) می‌بیند، بنابراین باید در راه تبلیغ مهدویت و شناساندن امام زمان(عج) به جامعه تلاش کنیم.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی بیان کرد: وظیفه داریم امام زمان(عج) را بشناسیم و خود را در این زمینه به سلاح علم مجهز کنیم تا بتوانیم مهدویت را به جامعه معرفی کنیم.
کمیلی ادامه داد: در بحث معرفی امام زمان(عج) به جامعه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، چراکه اگر امروز فرقه‌های انحرافی مجال عرض اندام دارند به این علت است که امام زمان(عج) را به خوبی معرفی نکرده‌‌ایم.
وی با بیان اینکه در معرفی امام زمان(عج) کوتاهی می‌کنیم، افزود: بنیاد مهدویت در سال ۹۸ برنامه‌های را در دستور کار قرار دارد.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با تاکید بر ضرورت بحث آموزش در این حوزه، تصریح کرد: آموزش تربیت مربی مهدویت یکی از برنامه‌های این بنیاد است که لازم است در استان چندین مربی متخصص پیرامون مباحث مهدویت داشته باشیم.
کمیلی بیان کرد: در استان تعداد زیادی نیروی متخصص که در حوزه مهدویت به خوبی بتواند اندیشه‌های مهدویت را ترویج دهد، وجود ندارد.
وی با اشاره به آموزش مربی در حوزه علمیه خواهران و برادان و دانشگاه‌ها، افزود: از ظرفیت مرکز تخصصی مهدویت در قم باید به خوبی بهره ببریم و این بنیاد باید پل ارتباطی بین جامعه و مرکز تخصصی مهدویت باشد.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه آموزشی برای کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: دوره آموزشی خانواده را نیز برگزار می‌کنیم، چراکه اگر مادران با این معارف آشنا شوند، بهترین مبلغان در حوزه مهدویت خواهند بود.
کمیلی با بیان اینکه باید برای تبلیغ مهدویت از ظرفیت مردم بهره ببریم، تصریح کرد: برداشت جامعه این است که امربه معروف و نهی از منکر تنها برای روحانیون است، اما تمام جامعه باید برای ترویج مهدویت تلاش کنند.
وی افزود: امروز هر مومنی که ابزار شبکه‌های اجتماعی را در دست دارد، باید به دنبال ترویج معارف اهل بیت(ع) در این فضا باشد.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با اشاره به جذب یاوران مهدی، اظهار کرد: مهدی یاوران می‌توانند در جامعه فرهنگ مهدویت را ترویج کنند.
کمیلی ادامه داد: همه ما در هر سطحی از علم و شناخت که باشیم، می‌توانیم یاور امام زمان(عج) باشیم که این امر در دستور کار بنیاد مهدویت است.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی و دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمیه از دیگر برنامه‌های این بنیاد است، افزود: امروز دردی که جامعه دارد این است که مردم از امام زمان(عج) غافل هستند و این ابتدای راه ورود به آسیب‌های اجتماعی است.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی خواستار پرداختن رسانه‌ها به این موضوع شد و ادامه داد: رسانه‌ها نقش والایی در رساندن معارف به جامعه دارند که باید در این زمینه بیشتر ورود پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha