راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام با شعار «نه به معامله قرن»
کد خبر: 3815984
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام با شعار «نه به معامله قرن»

گروه بین‌الملل ـ همزمان با جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای عراق و سوریه با شعار «نه به معامله قرن» برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ هزاران شهروند عراقی در راهپیمایی روز جهانی قدس در خیابان فلسطین شهر «بغداد»، پایتخت عراق شرکت کردند.

در این راهپیمایی که با شعار «نه به معامله قرن» برگزار شد، شخصیت‌هایی از قبایل عراق، و رزمندگان گروه‌های مقاومت نیز حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، با حمل پرچم‌هایی از فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، زنده باد قدس و ای قدس ما می‌آییم، سردادند.

سوریه

براساس گزارش خبرنگار المیادین از دمشق، راهپیمایی روز جهانی قدس نیز در شهر دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد.

در این راهپیمایی که از بازار «الحمیدیه» شهر دمشق آغاز شد، راهپیمایان بر حمایت از فلسطین و قدس شریف تأکید کردند.

یمن

همچنین، پایگاه خبری «المسیره نت» یمن نیز از آمادگی شهروندان یمنی برای حضور در راهپیمایی روز قدس خبر داد و اعلام کرد که این راهپیمایی قرار است در 12 استان این کشور و با شعار «نه به معامله قرن» برگزار شود.
«نه به معامله قرن»، شعار راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام
در همین راستا، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن پنجشنبه‌شب در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، از یمنی‌ها خواست در راهپیمایی روز قدس برای مخالفت با معامله قرن ترامپ و حمایت از مردم فلسطین حضور گسترده داشته باشند.

وی افزود: مردم یمن همواره مخالف و دشمن آمریکا و اسرائیل و حامی مسئله فلسطین خواهند بود. روز جهانی قدس اهمیت زیادی در تحکیم و تثبیت این مسئله در وجدان و یاد این امت دارد. اگر مقاومت فلسطین و لبنان نبودند واقعیت منطقه تا حد زیادی تغییر می‌کرد و نفوذ دشمن اسرائیلی بسیار خطرناک‌تر می‌شد. مقاومت نقش مهمی در دفاع از امت و کاهش تهدید دشمن صهیونیستی دارد.
«نه به معامله قرن»، شعار راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام
غزه

همچنین، ساکنان نوار غزه خود را برای حضور باشکوه در شصتمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت که با روز جهانی قدس مصادف شده است، آماده می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره در بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در تظاهرات امروز شده است.

این هیئت تصریح کرد که تظاهرات بازگشت تا تحقق تمامی اهدافش از جمله شکستن محاصره و خنثی کردن معامله قرن ادامه خواهد داشت.
«نه به معامله قرن»، شعار راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام
ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد که قدس همچنان کانون اصلی نبرد با دشمن صهیونیستی و جهت قطب نمای مقاومت فلسطین خواهد بود.

وی در پیامی تلگرامی اظهار داشت که در روز جهانی قدس، به جهانیان اعلام می‌کنیم که قدس شریف کانون اصلی نبرد با دشمن صهیونیستی و جهت قطب‌نمای مقاومت است. برای دفاع از قدس هر آنچه داریم را فدا می‌کنیم و هرگز اجازه تغییر هویت عربی اسلامی آن و غصب میراث امت را نخواهیم داد.

یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد که اگر حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین  نبود، غزه قادر به مقاومت در برابر دشمن نبود.
 
یحیی سنوار در کنفرانس بین‌المللی «حمایت از قدس وانتفاضه» اظهار کرد که در صورت درگیری مجدد با دشمن صهیونیستی، مقاومت این بار تل آویو را بسیار شدیدتر و گسترده‌تر از جنگ 51 روزه در سال 2014 موشک‌باران خواهد کرد.
 
سنوار تاکید کرد که منازعه فلسطینی اسرائیلی تنها با زوال و نابودی این رژیم و آزادسازی قدس حل خواهد شد.
 
وی عنوان کرد که مقاومت فلسطین در سایه حمایت‌های ایران و در شرایطی که تمام امت به آن پشت کرده است، از توان و قدرت نظامی کنونی برخوردار است.

ابویاسر الششنیه، دبیر کل کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز مقاومت را دژ فلسطین و تنها راه آزادسازی آن دانست و تأکید کرد که قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

وی که دیروز(9 خردادماه) در جریان سخنرانی در نشست بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین سخن می‌گفت، بر لزوم اتحاد ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

انتهای پیام
 
captcha