حمایت‌هایی که گرمابخش کلاس‌های خوشنویسی نمی‌شود
کد خبر: 3816237
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

حمایت‌هایی که گرمابخش کلاس‌های خوشنویسی نمی‌شود

گروه فرهنگی ــ یک هنرمند خوشنویس در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان استعدادهای خوبی در زمینه‌های هنری دارد، اما این استعدادها در مسائل اقتصادی می‌سوزند، گفت: باید تسهیلاتی به مؤسسات و هنرسراها از بودجه‌های فرهنگی اختصاص داده شود تا بخشی از هزینه‌های آموزش را تأمین کند که متأسفانه در حال حاضر این حمایت‌ها وجود ندارد.

حمایت‌هایی که گرمابخش کلاس‌های خوشنویسی نمی‌شودمسعود کاظمی، یک هنرمند خوشنویس در خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خوشنویسی هنری است که از لحاظ روحی و روانی بر انسان بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: هنر متعالی در شخصیت اجتماعی هنرمند بسیار تأثیرگذار است چراکه فردی که به عنوان هنرمند شناخته شود، یک‌سری بایدها را باید رعایت کرده و از بعضی نبایدها دوری کند.
این هنرمند بیان کرد: حال اگر این هنر با آیات قرآن عجین شود، بسیار در ذهن، روح و قلب هنرمند اثرگذار خواهد بود و این امر سراسر زندگی او را دربرمی‌گیرد.
کاظمی ادامه داد: متأسفانه کارگاه‌هایی که در راستای دانش‌افزایی در زمینه خوشنویسی باشد، بسیار کم برگزار می‌شود و تعدادی نیز که برگزار می‌شود، شهریه زیادی دارد.
وی افزود: در سال‌های اخیر در رشته‌های هنری تقاضای هنرجویان کاهش پیدا کرده است و دلیل اصلی این امر را کاهش توان اقتصادی خانواده‌ها می‌دانم.
این هنرمند بیان کرد: مردم دغدغه هنر ندارند و به همین دلیل حاضر نیستند برای کلاس‌های هنری مبلغ زیادی خرج کنند البته اوضاع اقتصادی گاهی مردم را به جبر وامی‌دارد.
کاظمی تصریح کرد: اما از سویی دیگر اساتید هنر نیز در همین اوضاع اقتصادی زندگی کرده و باید زندگی را خود تأمین کنند.
وی افزود: راه‌حلی که به نظر می‌رسد این است که تسهیلاتی به موسسات و هنرسراها از بودجه‌های فرهنگی اختصاص داده شود تا بخشی از هزینه‌های آموزش را تأمین کند که متأسفانه در حال حاضر این حمایت‌ها وجود ندارد.
این هنرمند ادامه داد: با اینکه خراسان‌جنوبی استعدادهای خوبی در زمینه‌های هنری دارد، اما این استعدادها در مسائل اقتصادی می‌سوزند.
کاظمی با بیان اینکه معضلات و موانع اقتصادی بخش اعظمی از هنر را پر کرده است، اظهار کرد: با کمی کمک و حمایت می‌توان از سد این معضلات عبور کرد.
وی یادآور شد: لازم است هنرمندان بیشتر در سازمان‌های مردم نهاد آثار خود را ارائه دهند چراکه در این صورت هم آثار تولیدی آنان بیشتر دیده شده و هم به سازمان‌های مردم نهاد کمک خواهد شد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اگر نمایشگاه‌هایی با حمایت نهادهای مختلف برای ارائه آثار هنرمندان در طول سال برگزار شود، هنرمندان خواهند توانست بیشتر استعداد خود را بروز دهند که این امر نیز نیازمند حمایت سازمان‌ها است.
انتهای پیام

captcha