«خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد»؛ شعار امسال کانون پرورش فکری همدان
کد خبر: 3818830
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

«خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد»؛ شعار امسال کانون پرورش فکری همدان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: امسال فعالیت‌های متنوع فرهنگی با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» در ۴۱ مرکز فرهنگی ـ هنری استان برگزار می‌شود.

«خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد»؛ شعار فعالیت‌های سالجاری در کانون پرورش فکری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان امروز 22 خرداد ماه در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از نیازهای اساسی و پایه‌ای انسان است و مانند هر نیازی بسته به وضعیت فرد و محیط اجتماعی، متغیر بوده و میان افراد متفاوت و دائم در حال تغییر است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از 50 سال تجربه در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان 6تا 17ساله امسال هم با فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» در 41 مرکز فرهنگی هنری، کانون زبان ایران و سینما کانون در حال خدمت‌رسانی به مخاطبان است .
جوادی با تأکید بر اینکه در انجام فعالیت‌ها تلاش شده سه اصل خلاقیت، لذت و سادگی در نظر گرفته شود، ادامه داد: 28 مرکز فرهنگی ثابت برای مخاطبان شهری، 9 کتابخانه سیار روستایی در سراسر استان، یک کتابخانه سیار شهری در همدان ویژه مخاطبان حاشیه شهر و 3 کتابخانه پستی برای ارسال کتاب به مخاطبان روستایی و همچنین 2 مرکز فرهنگی هنری در همدان و ملایر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه«کم‌بینا، نابینا، کم‌شنوا، ناشنوا و کم‌توان جسمی حرکتی»با حضور مربیان متخصص و مجرب در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان است .
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یادآور شد: این خدمات در قالب 380 عنوان برنامه شامل 28 عنوان کارگاه آموزشی از قبیل«نقاشی، سفالگری، طنزنویسی، پویانمایی، سرود، نقالی و شاهنامه‌خوانی، موسیقی، روباتیک، چرتکه، خوشنویسی کاردستی و....» است.
وی ادامه داد: 24 عنوان فعالیت عام فرهنگی از قبیل«پویش فصل گرم کتاب، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، تحقیق و پژوهش و...، 28 عنوان برنامه محوری فرهنگی بین‌المللی، ملی و استانی از قبیل« جشنواره قصه‌گویی، توسعه کتاب‌خوانی، مهرواره بازی‌های بومی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان و نوجوانان و والدین و ...» ازجمله این برنامه‌هاست .
جوادی همچنین خاطرنشان کرد: 17 عنوان برنامه محوری هنری بین‌المللی، ملی و استانی از قبیل«جشنواره نمایش عروسکی، سومین مهرواره پویانمایی، جشنواره سرود و ...» و 9 عنوان برنامه محوری ملی و استانی ادبی از قبیل«دو پنجره، نقد و بررسی کتاب و...» 8 عنوان برنامه محوری در حوزه آموزش‌وپرورش، 23 عنوان برنامه مناسبتی از قبیل« بهشتیان کوچک، هفته امام و ولایت، هفته کرامت، 240 عنوان برنامه محوری و مناسبتی شهرستانی، اردو، ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود .
وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال میانگین شرکت‌کنندگان در کلاس‌های کانون پرورش فکری استان با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شود، تصریح کرد: با توجه به رشد عناوین برنامه‌ها امسال نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان نیز افزایش‌یافته و به 500 هزار دفعه نفر برسد .
جوادی یادآور شد: امسال کارگاه‌های آموزشی تابستانی کانون از 25خردادماه شروع و تا 7 شهریور در قالب 22 جلسه آموزشی ادامه خواهد داشت .
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت کانون در سطح استان در تمامی طول سال بدون وقفه و تعطیلی در حال اجرا است، گفت: همکاری با مؤسسات خیریه نگهداری از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست، کمیته امداد امام خمینی، سازمان‌های مردم‌نهاد و ... نیز از اهم فعالیت‌های تابستان سال جاری کانون است .
انتهای پیام

captcha