توجه به خانواده نقطه قوت جشنواره کتابخوانی رضوی است
کد خبر: 3819818
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

توجه به خانواده نقطه قوت جشنواره کتابخوانی رضوی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: بخش خانوادگی جشنواره کتابخوانی رضوی طرح ابتکاری و مؤثر در اشاعه فرهنگ رضوی است که یک نقطه قوت برای این دوره محسوب می‌شود.

توجه به خانواده نقطه قوت جشنواره کتابخوانی رضوی استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا، مهرداد نادری‌فر، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان امروز، 26 خردادماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار کرد: بخش خانوادگی جشنواره رضوی طرح ابتکاری و قابل توجهی است که برای آن جوایز ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده و می‌تواند تأثیرات مطلوبی در جامعه داشته باشد.
وی از جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان اقدام فرهنگی ملی یاد کرد و افزود: این رویداد در سالهای قبل در همدان بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و امیدواریم امسال هم اینگونه باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه نخستین سال برگزاری این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پنج هزار نفر در استان همدان شرکت کردند گفت: در دومین سال ۱۴ هزار نفر و سال گذشته حدود ۴۶ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز در این دیدار اظهار داشت: امسال نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و معارف دینی برگزار می شود.
عاطفه زارعی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک ۴تا ۱۲ سال»، «نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال» و «جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا» معرفی شده است.
وی اضافه کرد: فایل‌های الکترونیکی کتاب در دسترس همگان به صورت رایگان قرار دارد و علاقه‌مندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرسwww.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا برای دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.
زارعی گفت: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، شرکت کنندگان تا ۲۸ خرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha