وقتی که عشق، خروش ایجاد می‌کند/ نظر کرده شهدا شویم
کد خبر: 3822955
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

وقتی که عشق، خروش ایجاد می‌کند/ نظر کرده شهدا شویم

گروه اجتماعی ـ امروز روز خروش مردم است، مردمی که پیوسته قدردان خون‌هایی هستند که روزگاری به عشق آنان و معبود به زمین ریخته شدند، افلاکیان دوباره به میان زمینیان آمدند تا بال‌های گسترده خود را بر سر آنان بسایند.

به گزارش ایکنا از فارس، اینجا عشق رنگ و بوی دیگری دارد. عشق به رنگ خون است. خونی که هنوز هم که هنوز است بعد از گذشت بیش از 30 سال همچنان می‌جوشد و خروش ایجاد می‌کند. خروشی که از شور عشق به محشر عاشقان و دلدادگانی که روزگاری بهترین عشق بازی با معبود را انجام دادند، نشئت می‌گیرد.
 
باز هم افلاکیان به زمین آمدند 
و امروز روز خروش مردم است، مردمی که پیوسته قدردان خون‌هایی هستند که روزگاری به عشق آنان و معبود به زمین ریخته شدند. افلاکیان دوباره به میان زمینیان آمدند تا بال‌های گسترده خود را بر سر آنان بسایند و بار دیگر از برکت آن، دل‌ها از شور عشق سیراب شود. 
 
حتی گرما هم مانع از حضور دلدادگان نمی‌شود
همهمه‌ای برپاست. همه عاشقان آمده‌اند تا عاشقان را بدرقه کنند. هر کس که نشان عاشقی به دل دارد اینجاست. در این هوای گرم بیش از 40 درجه. تمام چشم‌ها به یک نقطه خیره است و خدا می‌داند که در دل‌های عاشقان چه بلوایی برپاست.
تابوت‌های مطهر شهدا از صبح امروز، 7 تیرماه بر روی دستان دلدادگان و عاشقان از فرودگاه آیت‌الله شهید دستغیب شیراز دست به دست می‌گشت تا به مصلی نماز جمعه رسید.
خدا می‌داند زمانی که تابوت‌های شهدا وارد می‌شود، شور عشق چه‌ها می‌کند. همه به سمت امامزادگان عشق روی می‌آورند. چشم‌ها گریان و لب‌ها تشنه دعا.
بعد از اقامه نماز جمعه، مراسم تشییع پیکرهای 10 شهید گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در شیراز آغاز شد. حرکت عاشقان از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به سمت چهار راه شاهزاده قاسم است.
 
شهدا متعلق به همه هستند 
لحظه به لحظه به خروش جمعیت افزوده می‌شود. رهگذران هم همراه می‌شوند؛ چرا که شهدا متعلق به همه اقشار هستند؛ زن و مرد، پیر و جوان با هر مسلک و مذهبی آمده‌اند. همه دعوتند و می‌آیند تا زمزمه‌ای عاشقانه با شهدا داشته باشند.
«خدا کند صدای مرا بشنوند»، «یعنی می‌شنوند آنچه که با آن‌ها در میان می‌گذارم» و از این قبیل سئوالات که هر کسی در دل با خود دارد. همه دوست دارند تا نظرکرده شهدا شوند اما چه می‌دانند همین که به عشق دیدن شهدا در این هوای گرم آمده‌اند، خود نظر کرده شهدا هستند.
 
هر کس که نور خدا در دل داشته باشد، نظر کرده شهداست 
شهید نظر می‌کند به وجه الله و هر کسی که نور خدا در دلش باشد یقیناً و مطمئناً نظر کرده شهداست. پس باز هم نوبت به ما می‌رسد. مایی که باید ابتدا دل خود را صیقل دهیم تا آماده جذب همه خوبی‌ها و عشق‌ها شویم.
بعد از برگزاری مراسم تشییع شهدا، پیکر مطهر شهید مدافع حرم آصف امیری جهت تدفین به گلزار شهدای دارالرحمه منتقل شد تا در کنار دیگر همرزمان شهیدش آرام بگیرد.
 
تدفین شهدا در سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع 
پیکرهای مطهر 7 شهید دیگر هم برای برگزاری مراسم‌ تشییع و خاکسپاری به شهرستان‌های جهرم، فسا و لامرد منتقل شد تا فردا همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری، امام جعفر صادق(ع) به خاک سپرده شوند.
امشب بناست که مراسم وداع با شهدا با حضور پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس همراه با مراسم سوگواری سالروز امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شود. 
مراسم تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام نیز ساعت 9 صبح فردا، 8 تیرماه در بوستان شهروند شیراز واقع در بلوار اتحاد برگزار خواهد شد که باز هم تمام عاشقان و شیفتگان راه عشق و بندگی بدین مراسم دعوتند.
انتهای پیام 
captcha