سرپرست حجاج ایرانی بر تسهیل امور مردم از سوی ادارات تأکید کرد
کد خبر: 3825240
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

سرپرست حجاج ایرانی بر تسهیل امور مردم از سوی ادارات تأکید کرد

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم تسهیل امور مردم و ارائه هر چه بیشتر خدمات و امکانات به آنان از سوی نهاد‌ها و ادارات مختلف تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی امروز یکشنبه در همایش رؤسای مرز‌های هوایی و ایستگاه‌های پروازی حج تمتع ۱۳۹۸ که در محل اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در تهران برگزار شد، با بیان اینکه «قرآن کتاب زندگی است»، بر لزوم اجرای آموزه‌های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.
وی با استناد به آیات قرآن و روایات ائمه معصوم(ع) گفت: گفتار و اعمال انسان باید از اتقان و استحکام مطلوب برخوردار باشد که این خود نشان از اندیشه سلیم وقاطع دارد، البته اگر اندیشه و تفکر انسان ضعیف باشد، گفتار و عمل او نیز اتقان و استحکام نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ماموریت نیروی انتظامی را بسیار ارزشمند و در راستای خدمت به مردم و حفظ امنیت و سلامت افراد و جامعه دانست و از پلیس و ماموران نیروی انتظامی خواست همواره دشمن ستمگران و یاوران مظلومان باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در همین راستا از خدمات و تلاش‌های پلیس گذرنامه برای خدمات رسانی به حجاج و زائران بیت الله الحرام و اعتاب مقدسه قدردانی کرد.
وی گفت: دقت پلیس گذرنامه در رسیدگی به پرونده و سوابق افراد، راه را بر نفوذ ناپاکان می‌بندد و باعث می‌شود مدیران کاروان‌ها و دست اندرکاران امور حج و زیارت، برنامه‌ها و خدمات خود را در داخل و خارج از کشور بخوبی و بدون دغدغه پیش ببرند.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: از آنجا که ماموریت پلیس، حفظ امنیت و کرامت شهروندان از جمله زائران و حجاج است، خداوند ماموران نیروی انتظامی را نیز در ثواب حج و زیارت آنان شریک می‌کند.
پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، سردار غلامرضا رضاییان رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا با تبریک دهه کرامت، گزارشی درباره همایش روسای مرز‌های هوایی و ایستگاه‌های پروازی حج تمتع ۹۸ بیان کرد.
وی گفت: استعلامات گذرنامه‌ای تمامی حاجیان امسال، یک ماه پیش از سفر صورت گرفته و توضیحات لازم در باره آنان به مسئولان حج و زیارت ارایه شده است.
سردار رضاییان تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، تلاش شده است قبل از ورود زائران و مسافران به نقطه صفر مرزی، تمامی مسایل و ابهامات در باره آنان حل شود تا در خارج از کشور با مشکلی روبرو نشوند.
وی یادآور شد: گاهی ممکن است به خاطر مسایل مهریه یا مبلغ صدهزار تومان بدهی، افرادی ممنوع الخروج شده باشند که پلیس گذرنامه به موقع در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا خاطرنشان کرد: مأموران این نیرو خدمتگزاری به حجاج و «ضیوف الرحمان» را از درخشانترین مقاطع خدمت خود می‌دانند و با شوق و افتخار وظایف خود را نسبت به آنان انجام می‌دهند.
در این همایش، روسای ایستگاه‌های ۱۹ گانه هوایی از استان‌هایی که امسال میزبان اعزام زایران حج تمتع هستند و روسای ادارات مختلف مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی حضور داشتند. اعزام ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر زایرخانه خدا و حج تمتع ۹۸ از فردا دوشنبه ۱۷ تیر از ۱۹ استان کشور آغاز می‌شود.
انتهای پیام
captcha