بانوان با قرائت‌های اصیل قرآن آشنا شوند
کد خبر: 3825448
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

بانوان با قرائت‌های اصیل قرآن آشنا شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت داوران چهل‌و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برگزاری کلاس‌های خاص در زمینه تجوید برای بانوان، گفت: مسئولان برگزاری مسابقات باید با برگزاری کلاس‌های آموزش در سطح بالای آموزشی بانوان را با قرائت‌های اصیل قرآن کریم آشنا شوند.

بانوان با قرائت‌های اصیل آشنا شوند

مرضیه توفیق‌نیا، عضو هیئت داوران چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: متأسفانه سطح کیفی شرکت‌کنندگان در بخش تجوید در سطح متوسط و پایین قرار دارد و این موضوع در شهر تبریز که دارای چندین قاری و حافظ ملی و بین‌المللی است پذیرفته نیست.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های خاص در زمینه تجوید برای بانوان افزود: مسئولان برگزاری مسابقات باید با برگزاری کلاس‌های آموزش در سطح بالای آموزشی بانوان را با قرائت‌های اصیل قرآن کریم آشنا شوند.

داور رشته تجوید با اشاره به اینکه تا اندازه‌ای تجوید شرکت‌کنندگان نسب به سال‌های گذشته بهتر شده است، ادامه داد: نمی‌توان این موضوع را انکار کرد، سطح کیفی شرکت‌کنندگان هر سال بهتر می‌شود ولی باید خیلی بهتر از این باشد، هنوز به حدآرمانی و قابل قبول نرسیده‌ایم و خیلی باید بهتر از این باشد.

وی برگزاری کلاس‌های مشاوره و راهنمایی قبل یا حین برگزاری مسابقات برای شرکت‌کنندگان را مفید دانست و افزود: شرکت‌کنندگان بعد از اجرای مسابقات سؤالات زیادی از داوران مطرح می‌کنند که این موضوع کار داوری را مختل می‌کند بنابراین بهتر است کلاس‌هایی به منظور راهنمایی و مشاوره همزمان با برگزاری مسابقات برگزار و اشکالات آنها مطرح شده و روش‌های صحیح خواندن و بقیه موارد نیز به کمک راهنمایی و مشاوره حل شود.

توفیق‌نیا، مکان اختصاص داده شده به داوران را به هیچ‌وجه مناسب ندانست و گفت: مکان مسابقات بانوان مورد قبول نبود، مکان داوری نیز اصلاً محیط خوبی به شمار نمی‌رود. چرا که داوران باید در کمال آرامش و در سکوت بتوانند متسابقین را ارزیابی کنند در حالی که امسال محل داوران و شرکت‌کنندگان یکجا بوده و سرو صدای محیط به شدت زیاد بود.

علاوه بر آن رفت و آمدها باعث بر هم زدن نظم جلسه بوده و تمام کارهای اجرایی مربوط به اخذ و ثبت نمرات و کارنامه در همین مکان صورت گرفته و سکوت و آرامش جلسه بر هم زده شده و از کیفیت برگزاری مسابقات کاسته می شد.

وی اظهارامیدواری کرد: مسئولان و برگزارکنندگان مسابقات تلاش و جدیت بیشتری برای برگزاری هرچه بهتر کمی و کیفی مسابقات انجام دهند، با کارشناسان مجرب ومربوطه در زمینه‌های مختلف مشورت کرده و از نظرات داوران و شرکت‌کنندگان استفاده کرده و هماهنگی بیشتری با مرکز داشته باشند.

انتهای پیام

captcha