روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شود
کد خبر: 3826262
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ افرادی هستند که برای رساندن صدای مهجوریت قرآن تلاش بسیاری می‌کنند تا پیام‌های الهی فراموش نشود، در این گزارش با بانویی آشنا می‌شویم که با همت بلند خود توانست مفاهیم قرآن را گسترش دهد و برای این کار هر هفته با در اختیار گذاشتن خانه‌ای که در آن سکونت دارد، به آموزش قرآن می‌پردازد.

مادری بر مدار قرآن/ روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شودافراد گمنام زیادی وجود دارند که بدون هیچ چشم‌داشتی در راه آموزش قرآن فعالیت می‌کنند و هدفشان فقط نشر پیام الهی است.

اسلام به افرادی نیاز دارد تا پیام‌های الهی را به مردم برسانند و خفتگان را بیدار کنند. این افراد در واقع یاری‌کنندگان دین مبین اسلام هستند.

با بانویی آشنا شدم که با همت بلند خود توانست مفاهیم قرآن را گسترش دهد و برای این کار هر هفته با در اختیار گذاشتن خانه‌ای که در آن سکونت دارد، به آموزش قرآن می‌پردازد. او برای کودکان مادری می‌کند و با مهر مادری قرآن را آموزش می‌دهد.

او حتی با تمام وجود برای یافتن انگیزه در دل کودکان تلاش می‌کند و با روش‌های خاص آموزشی و جوایزی که خود تهیه می‌کند، آنان را به سمت قرآن فرامی‌خواند.

مریم پرویژه، حافظ 22 جزء قرآن و معلم قرآنی است که یک روز در هفته، در محل خانه خود کلاس‌هایی با عنوان «طرح تربیت حافظ» با محوریت آموزش و حفظ قرآن برگزار می‌کند.

پایت را که در محفلشان می‌گذاری عطر معنویت را تنفس می‌کنی. آنجا نه خبر از غیبت‌های خانه‌خراب کن مرسوم بود و نه خبر از چشم و هم‌چشمی‌. آنچه می‌بینی لطف به یکدیگر است و مهربانی. آ‌نها به یکدیگر عشق می‌ورزند و این عشق نتیجه کلامی است که هر هفته آن‌ها را در اینجا دور هم جمع می‌کند.

وی در مورد انگیزه و هدفی که برای شروع این کلاس‌ها داشته با بیان اینکه زکات علم نشر آن است، بیان کرد: تثبیت عمل با پرداخت زکات آن همراه است و زکات حفظ قرآن، آموزش و ترویج آن است.

جلساتی که روز به روز پررونق شد
این معلم قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه ابتدا این جلسات را با سه نفر شروع کرده و امروز به لطف خدا حدود 16 عضو فعال داریم، تصریح کرد: آموزش‌های این کلاس‌ها به صورت خشک برگزار نشده و در کنار آن از برنامه‌های تفریحی نیز برای تثبیت بیشتر مفاهیم بهره می‌بریم.

پرویژه بیان کرد: برنامه‌های تفریحی بسیاری برگزار می‌کنیم که البته بخشی از آن نیازمند حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه است چرا که کلاس‌های ما تحت نظر این نهاد برگزار می‌‌شود اما حمایت‌ها کم است.

مادری بر مدار قرآن/ روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شودوی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و پرداختن به وقف‌های قرآنی در جامعه کم‌رنگ است، تصریح کرد: در زمینه مراسم عزاداری وقف‌های بسیاری وجود دارد، اما در زمینه قرآن وقف‌ها بسیار کم است.

ضرورت آموزش قرآن به کودکان با شعر و قصه‌گویی
این حافظ قرآن با اشاره به حضور کودکان همراه مادران در این جلسات، یادآور شد: کودکی که به حفظ قرآن می‌پردازد به نوعی خود کنترل شده و در نتیجه این خودکنترلی، جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

پرویژه در خصوص چگونگی آموزش قرآن به کودکان، بیان کرد: والدین باید با زبان قصه الگوی فرزند خود باشند و با خلق و خوی خوش به دنبال تربیت قرآنی فرزند باشند.

مادری بر مدار قرآن/ روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شودوی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود جامعه بیشتر از آنکه به کانون‌های اصلاح و تربیت و مشابه آن‌ها بپردازد، کلاس‌هایی با این رویکرد را تقویت کند.
وی اظهار کرد: من تنها با علاقه و میل شخصی خود منزل خود را در اختیار این کلاس‌ها می‌گذارم و آرزو دارم روزی برسد که تمام افراد از هر سنی در این راه تلاش کرده و مروجان فرهنگ قرآنی باشند.

مادری بر مدار قرآن/ روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شود

مادری بر مدار قرآن/ روایت خانه‌ای که قرآنی می‌شود

انتهای پیام

captcha