تربیت بیش از ۱۵۰ حافظ قرآن در مؤسسه «حافظان کلام وحی» همدان
کد خبر: 3826956
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

تربیت بیش از ۱۵۰ حافظ قرآن در مؤسسه «حافظان کلام وحی» همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر عامل مؤسسه قرآنی حافظان کلام وحی عنوان کرد: این مجموعه از زمان آغاز فعالیت تا‌کنون موفق به تربیت ۱۰۰ حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم در بخش خردسالان، ۱۰ حافظ ۱۸ جزء و ۵۰ حافظ کل در بخش بزرگسال شده است.

تربیت بیش از 150 حافظ قرآن در موسسه حافظان کلام وحیفاطمه نور‌محمدی، مدیر عامل مؤسسه قرآنی حافظان کلام وحی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه قرآنی فعالیت‌های خود را به‌صورت رسمی از سال 90 آغاز کرد.
وی با بیان اینکه مخاطبان این مؤسسه دارای سه گروه سنی مختلف هستند، گفت: خردسالان 4 تا 6 سال، کودکان 7 تا 12 سال و گروه سنی بالای 20 سال در این مجموعه مشغول به آموزش قرآن هستند.
نورمحمدی با بیان اینکه برنامه‌های این مؤسسه ویژه بانوان است، گفت: این مجموعه به‌صورت تخصصی در امر حفظ قرآن کریم در قالب طرح‌های حفظ تخصصی یک‌ساله و دوساله قرآن فعالیت دارد.
مدیر مؤسسه حافظان کلام وحی با اشاره به اینکه طرح تخصصی حفظ یک ساله قرآن کریم برای اولین بار در سال‌های 83 تا 85 اجرا شد، گفت: این طرح برای دومین بار مردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد 5 مربی در حال حاضر پیگیر حفظ مخاطبان مؤسسه هستند، گفت: در طرح تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن که ویژه بزرگسالان است، پویندگان قرآن همه روز از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 12 ظهر حفظ دو صفحه از قرآن همراه با ترجمه و تفسیر انجام می‌دهند.
مدیر مؤسسه کلامان وحی ابراز کرد: از دیگر ویژگی‌های این دوره یک ساله، می‌توان به برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن، همچنین رایگان بودن حضور در دوره‌های آموزشی مؤسسه برای افرادی که در آزمون ورودی بالاترین رتبه را کسب کنند، اشاره کرد.

آغاز ثبت نام دومین دوره حفظ تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن در همدان
نورمحمدی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره حفظ تخصصی یک ساله قرآن می‌توانند به‌صورت حضوری به مؤسسه حافظان کلام وحی در همدان واقع در خیابان شهدای کوی جولان، بلوار آیت‌الله تألهی، مجتمع عباسیه مراجعه کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09390775618 تماس بگیرند.
وی با اشاره به اینکه دوره‌های تخصصی حفظ قرآن در این مؤسسه بر اساس آموزش مفهومی قرآن کریم است، بیان کرد: این مجموعه از زمان آغاز فعالیت تاکنون موفق به تربیت 100 حافظ جزء 30 قرآن کریم در بخش خردسالان، 10 حافظ 18 جزء و 50 حافظ کل در بخش بزرگسال شده است.
نورمحمدی با اشاره به اینکه استقبال از طرح‌ها و برنامه‌های مؤسسه نسبت به گذشته ضعیف شده است، گفت: متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین فعالیت تعداد بالایی از مراکز قرآنی در قالب مؤسسات، جامعة‌القرآن و ... و کاهش گرایش مردم به قرآن باعث شده که مخاطبان این مجموعه کاهش یابند.
انتهای پیام

captcha