«همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر»؛ شعار جشنواره شهروند برگزیده
کد خبر: 3827332
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

«همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر»؛ شعار جشنواره شهروند برگزیده

گروه فرهنگی ــ دبیر جشنواره شهروندان برگزیده همدان با تأکید بر اینکه شعار امسال جشنواره شهروند برگزیده «همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» است، گفت: در راستای رویکرد همراهی شهروندان در حوزه مدیریت شهری به‌منظور توسعه پایدار شهر همدان خواهد بود و با ارائه خدمات بهتر از سوی مدیران و شهروندان، آبادانی شهر و رسیدن به جایگاه واقعی شهر را شاهد خواهیم بود.

«همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» شعار جشنواره شهروند برگزیدهسعید خوشبخت، دبیر جشنواره شهروندان برگزیده همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه بهمن‌ماه سال 97 برنامه‌ریزی‌های لازم و مدون برای برگزاری جشنواره سال 98 صورت گرفت، افزود: اوایل سال 98 شورای سیاست‌گذاری جشنواره با هدف تعیین راهبردها، تصویب رئوس فعالیت‌ها و نظارت کلان بر فرآیند اجرای جشنواره تشکیل شد. 

وی در رابطه با روند اجرایی این جشنواره، گفت: با تلاش اعضای شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های اجرایی، علمی ـ داوری و تبلیغات و اطلاع‌رسانی، روند صعودی و خوبی داشته‎ است.

خوشبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر بر اساس آمارهای دریافتی از درگاه‌های الکترونیکی، کد دستوری و سایت جشنواره در قالب خود اظهاری و معرفی دیگران نزدیک به 150 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: این روند تا 20 تیرماه امسال ادامه داشت بنابراین از تمامی شهروندان تقاضا داریم در این رویداد فرهنگی ـ اجتماعی مشارکت حداکثری داشته باشند البته پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش مشارکت هم باشیم.

وی رویکرد اصلی این جشنواره را حفظ کرامت شهروندان همدانی دانست و اظهار کرد: معتقدیم پرداختن به ارتقای این امر در مدیریت شهری ضرورت دارد که در صورت تبلور، ظهور و بروز آن، شاهد افزایش سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه و حسِ واقعی تعلق‌خاطر نسبت به شهر و شهروندان خواهیم بود.

خوشبخت با تأکید بر اینکه تجلی شعار امسال جشنواره با عنوان «همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» است، تصریح کرد: در راستای رویکرد همراهی شهروندان در حوزه مدیریت شهری به‌منظور توسعه پایدار شهر همدان خواهد بود و با ارائه خدمات بهتر از سوی مدیران و شهروندان، آبادانی شهر و رسیدن به جایگاه واقعی شهر را شاهد خواهیم بود.

دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره دومین سال پیاپی خود را پشت سر می‌گذارد، مطرح کرد: دبیرخانه دائمی این جشنواره واقع در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان مستقرشده و سعی ما بر آن است تا روند اجرای جشنواره منظم و مدون پیگیری شود.

خوشبخت ادامه داد: ازاین‌رو به‌منظور ارتقای مشارکت شهروندان در راستای توسعه پایدار شهری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... گامی روبه‌جلو برداشته‌ایم، از سوی دیگر اعتماد بیشتری از سوی شهروندان نسبت به مدیریت شهری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه داوران جشنواره تا روز برگزاری این مراسم روزی 12 ساعت مشغول بررسی و گزینش هستند، گفت: پس از بررسی ثبت‌نام‌شدگان، داوران با اشخاص برگزیده تماس گرفته و اقدام به‌نوبت دهی برای مرحله دوم گزینش و مصاحبه حضوری می‌کنند.

خوشبخت این مراسم را فرصت خوبی برای تقدیر از شایستگان بر اساس توانمندی‌ها و فارغ از پست و مقام دانست و افزود: انتخاب تعداد محدودی از این افراد باعث ایجاد انگیزه و اشتیاق در بین مردم می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره شهروندان برگزیده در رابطه با محل برگزاری این مراسم، گفت: به علت استقبال مردم و حجم زیاد حاضرین، دو مکان پیاده راه امام خمینی(ره) و سالنی بزرگ با حفظ مسائل امنیتی در نظر گرفته‌شده است.

خوشبخت هزینه تبلیغات را هدفمند دانست و تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته تبلیغات به شکل گسترده‌تری انجام‌شده اما هزینه آن نسبت به پارسال بسیار کمتر صورت گرفته است، چرا که بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شده است.

انتهای پیام

captcha