شناسایی ۶۷۰ کودک بازمانده از تحصیل در سمنان
کد خبر: 3827574
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

شناسایی ۶۷۰ کودک بازمانده از تحصیل در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حدود ۶۷۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان سمنان شناسایی شده‌اند، گفت: با هماهنگی استانداری مقرر شد تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه‌ای را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهد تا این کودکان به مدارس بازگردند.

شناسایی 670 کودک بازمانده از تحصیل در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان امروز، 25 تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پروش استان سمنان بیشترین ضریب پوشش تحصیلی در دوران ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در کشور دارد، اظهار کرد: ضریب پراکندگی بالا و شاخص جمعیت پایین باعث شد آموزش‌ و پرورش استان گران‌تر تمام شود ولی با این‌ حال برای مدارس دارای حتی یک دانش‌آموز نیز معلم وجود دارد و اجازه ندادیم دانش‌آموزان از مدار و چرخه تحصیل فاصله بگیرند.

به گفته وی؛ حدود ۶۷۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان سمنان شناسایی شده‌اند که در این راستا با هماهنگی استانداری مقرر شد تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه‌ای را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهد تا این کودکان به مدارس بازگردند.

دستورانی متذکر شد: با توجه به فرهنگ خانوادگی دانش‌آموزان دختر روستایی، این افراد گاهی وادار به ازدواج زودهنگام می‌شوند که برای آن‌ها مدارس شبانه‌روزی ایجاد شد تا در چرخه تحصیل قرار گیرند و حتی برای خانواده‌ها نیز جلسات آموزش خانواده در طول سال برگزار و به آن‌ها توصیه شد تا اجازه دهند دانش آموزان دوره تحصیل خود را طی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه حتی برای نوآموزان پیش‌دبستانی مناطق عشایری و حاشیه شهرها که خانواده‌ها تمکن لازم برای تهیه شهریه ندارند برنامه عملیاتی نوشته شده است، یاداور شد: با مساعدت استاندار در سال ۹۸-۹۹ درصدد هستیم تا آن‌ها را هم در مرکز پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنیم ضمن آنکه آموزش‌وپرورش استان در پوشش پیش‌دبستانی نیز حائز رتبه اول است.

به گفته وی؛ ازدواج زودهنگام به‌عنوان یکی از چالش‌های آموزش‌وپرورش در شرق استان سمنان است که می‌کوشیم با مهار آن دانش آموزان بتوانند تا پایان دوره متوسطه دوم درس‌خوانده و بعد آگاهانه‌تر، عاقلانه‌تر و درست‌تر انتخاب و ازدواج کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه بر طبق دستور رهبر معظم انقلاب که دانش‌آموزان اتباع ازنظر تحصیل باید با دانش‌آموزان ایرانی همسان باشند و این مهم در استان اجرایی می‌شود، افزود: در این راستا دبیرستان ۱۲ کلاسه سمنان در حال ساخت است و در گرمسار نیز مدرسه برای آن‌ها ساخته شد.

دستورانی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در مهمان‌شهر سمنان مجتمع آموزشی با سه دوره تحصیلی وجود دارد ضمن آنکه اداره کل اتباع خارجی از آن‌ها حمایت می‌کند و ما نیز در آموزش‌وپرورش شرایط تحصیل آن‌ها را فراهم خواهیم کرد اذعان کرد: بیشترین تجمع دانش‌آموزان اتباع در گرمسار، ایوانکی، آرادان، سرخه، سمنان و مهدی‌شهر است، که با احتساب همه این شهرها حدود ۱۴ الی ۱۵ هزار نفر دانش‌آموز اتباع در استان سمنان وجود دارد که از دو سال پیش برای تسهیل شرایط تحصیل آن‌ها، اخذ شهریه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزارتومانی نیز گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام

 

captcha