فعالان گردشگری برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان تلاش کنند
کد خبر: 3827995
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

فعالان گردشگری برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان تلاش کنند

گروه اجتماعی ـ رئیس جشنواره ایده‌های برتر شهری در گردشگری عنوان کرد: از فعالان عرصه گردشگری استان تقاضا می‌شود در ثبت جهانی آثار تاریخی همدان حتی یک اثر تلاش خود را به کار گیرند.

فعالان گردشگری برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان تلاش کنندبه گزارش ایکنا از همدان، حسین قره‌باغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، امروز ، 26 تیرماه، در آئین اختتامیه جشنواره ایده‌های برتر شهری در حوزه گردشگری که با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت خدماتی و انسان محور محسوب می‌شود.
رئیس جشنواره ایده‌های برتر شهری در گردشگری افزود: ما ادعا داریم که همدان با هزار و 800 اثر تاریخی یکی از استان‌های برتر در حوزه گردشگری در کشور و حتی آسیا و دنیا است.
قره باغی با اشاره به اینکه استان همدان به حق زیبنده عنوان «پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی» است اضافه کرد: با توجه به زیر ساخت‌های گردشگری ایجاد شده در سطح استان و هم جواری با 7 استان کشور، شرایط لازم برای توسعه پایدار گردشگری در همدان وجود دارد.
وی ضمن ابراز خرسندی از وجود هماهنگی و هم سویی لازم با دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری ابراز کرد: این جشنواره با دریافت ایده‌های گردشگری از مردم و پرداخت دقیق و تخصصی به ایده‌های برتر می‌تواند در بخش اجرایی استان موثر واقع شود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه در حق استان همدان اجحاف شده است ادامه داد: از فعالان عرصه گردشگری استان تقاضا می‌شود در ثبت جهانی آثار تاریخی همدان حتی یک اثر تلاش خود را به کار گیرند.
قره باغی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان همدان، این شهر از داشتن آثاری با ثبت جهانی محروم است حال آنکه قنات برخی استان‌ها ثبت جهانی شده است.
رئیس جنشواره ایده‌های برتر شهری در گردشگری عنوان کرد: متاسفانه مسئله مهم استفاده از امکانات و آثار بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده و برای آن تلاشی نمی‌شود حال آنکه استان‌های دیگر با قدمت بسیار کمتر از همدان چندین ثبت جهانی دارند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم با ورود قطار گردشگری در استان، شاهد رونق گردشگری در همدان باشیم افزود: همدان مفتخر به داشتن برند ترین جاذبه‌های جهانی همچون غارعلیصدر، آرامگاه بوعلی سینا و ... است که متأسفانه نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.
قره باغی با اشاره به اینکه بافت‌های قدیمی شهر، معرف هویت شهر است، ابراز کرد: شهروندانی که در بحث مرمت و بازسازی بافت‌های قدیمی شهر قدم بردارند بی‌شک در هویت بخشی به شهر کار ارزشمندی انجام می‌دهند.
انتهای پیام

captcha