یادواره شهدای «شنام» در اسدآباد برگزار شد
کد خبر: 3828548
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

یادواره شهدای «شنام» در اسدآباد برگزار شد

گروه اجتماعی ــ یادواره شهیدان «شنام» که در سال ۶۰ کلاس درس را رها کرده و در قالب نیرو‌های بسیجی راهی مناطق عملیاتی مریوان شدند در اسدآباد برگزار شد.

یادواره شهدای شنام در اسدآباد برگزار شدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد، امروز، 29 تیرماه در بزرگداشت سی‌وهشتمین سالگرد شهدای «شنام» که در گلزار شهدای شهر اسدآباد برگزار شد، با بیان اینکه شهدا با بندگی خدا و با راه روشن انتخاب شده خود به این مقام نائل آمده‌اند، افزود: استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی 3 اصل پایدار انقلاب سرافراز و پرافتخار ما است که به واسطه خون شهدا، قرآن و عترت و با اعتقادات مقدسمان به دست آمده است که باید با سعی و تلاش در حفظ و صیانت آن با تمام توان بکوشیم.

وی اظهار کرد: استکبارستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز شهدا در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بوده که باید ما نیز با الگوگیری از این ویژگی‌ها در حفظ ارزش‌های اسلامی بکوشیم.

حسینی مجد ادامه داد: آمریکا در طول گذشت 40 سال از دوران انقلاب، همواره از ملت ایران سیلی خورده و این بار هم در جنگ اقتصادی با ایران اسلامی بازنده نهایی بوده و ملت ایران پیروز میدان است.

یادآور می‌شود، شهیدان شفیعی، آزرمی، فروتن، ورمزیار و همایی رشید پنج شهیدی بودند که در سال 60 کلاس درس را رها کرده و در قالب نیروهای بسیجی راهی مناطق عملیاتی مریوان شدند.

شجاعت این 5 شهید موجب شد خیلی زود در کنار سردار بزرگ اسلام شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان قرار بگیرند و تا آخرین قطره خون خود از کیان مقدس کشور عزیزمان ایران اسلامی دفاع کنند.

این دانش‌آموزان در 31 تیرماه سال 60 در عملیات تسخیر قله شنام عراق(جبهه مریوان) به فرماندهی سردار شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به مولایشان علی(ع) اقتدا کردند و آسمانی شدند.

بعد از گذشت 38 سال از شهادت این عزیزان تنها پیکر شهید بیژن شفیعی به وطن بازگشت و پیکر چهار شهید دیگر همچنان در ارتفاعات قله شنام باقی مانده است.
انتهای پیام

captcha