ایلام به شبکه شهرهای خلاق هنر می‌پیوندد
کد خبر: 3830648
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
رحمتی:

ایلام به شبکه شهرهای خلاق هنر می‌پیوندد

گروه فرهنگی - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ایلام به شبکه شهرهای خلاق هنر می‌پیوندند، گفت: فرهنگ و هنر، شکل، ساخت و ریخت‌شناسی یک شهر خلاق را به وجود می‌آورد و فرهنگ‌های متفاوت، هنرهای متفاوتی را خلق می‌کنند.

ایلام به شبکه شهرهای خلاق هنر می‌پیوندند
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عبدالحسین رحمتی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز ششم مرداد ماه در خصوص اهداف شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بیان کرد: ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری در سطح بومی و محلی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صنایع خلاق، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت های بومی و محلی فرهنگ و هنر از جمله اهداف ایجاد شبکه شهرهای خلاق هنر است.
رحمتی با اشاره به اینکه شهر خلاق می کوشد با تلاش، شهری با فرهنگ خلاق، شهروندان فعال و تشکیلات گروهی و غنای تنوع چند فرهنگی و روحیه اجتماعی کسب و کار ایجاد کند، افزود: شبکه شهرهای خلاق هنر در دسته هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، مد و لباس، صنایع دستی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و سینما فعال خواهند شد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تبیین کرد: توجه به فرهنگ و هنر، نگاه آینده محور و توسعه عدالت فرهنگی در طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر آن هم در بسترهای محلی و بومی باعث آفرینش، تولید و توزیع فعالیت ها، محصولات و خدمات فرهنگی و تقویت فرهنگ های بومی و محلی می شود.
وی تاکید کرد: تاکنون توانسته‌ایم فرم‌های ارزیابی شهرهای خلاق استان را تکمیل و در اختیار دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر که در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، قرار می دهیم.
انتهای پیام
captcha