عضویت ۲ هزار دانشجو در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان
کد خبر: 3830975
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

عضویت ۲ هزار دانشجو در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی لرستان با بیان این‌که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کار‌های عام‌المنفعه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و پزشکی انجام می‌دهد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های استان عضو این سازمان بوده و فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام می‌دهند.

عضویت 2 هزار دانشجو در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان دوشنبه، هفتم مرداد در بازدید معاون درمان و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، با اشاره به فعالیت‌های این واحد در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش سازمان دانشجویان، گفت: این سازمان در جهاد دانشگاهی کارهای عام‌المنفعه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و پزشکی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 2000 دانشجو در رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های استان عضو سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوده و فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام می‌دهند.

دهقانی با بیان این‌که جهاددانشگاهی در کشور کارهای خوبی انجام داده و ما هم تلاش کرده‌ایم اقدامات مهم و مورد نیاز استان را انجام دهیم، ادامه داد: به‌عنوان نمونه سال گذشته در جهاددانشگاهی 17 هزار نفر آموزش‌های مختلف در رشته‌های فنی تخصصی و عمومی را فرا گرفتند.

عضو هیئت‌علمی جهاددانشگاهی لرستان در ادامه گفت: شهرک گلخانه‌ای جهاددانشگاهی در کوهدشت شش هکتار مساحت داشته که با راه‌اندازی آن انتظار داریم به فرهنگ کشاورزی اقتصادی و بهره‌وری بالا با حفظ منابع محیطی این منطقه کمک شایانی شود.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان همچنین با اشاره به مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در بام خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی در معرض خطر انقراض استان را در این مجتمع کشت و توسعه می‌دهیم و کشاورزان با بهره‌وری بالا را آموزش می‌دهیم.

دهقانی گفت: مرکز درمانی ناباروری جهاددانشگاهی علی‌رغم هزینه‌های سنگین خرید تجهیزات ولی با تلاش و پیگیری‌های مستمر راه‌اندازی شده است و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی اهتمام لازم برای تقویت آن با تامین نیروی انسانی متخصص و موردنیاز را داشته باشد.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی که با مشارکت استانداری، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بنیاد برکت و پژوهشگاه رویان راه‌اندازی شده است به‌لحاظ تجهیزات در سطح مراکز خوب است و انتظار می‌رود این مرکز به‌عنوان تنها مرکز غیرخصوصی استان مدنظر قرار گرفته و همه توان جهاد دانشگاهی و دانشگاه برای تقویت همین مرکز به‌کارگیری و با توجه به امکانات و تجهیزات خریداری شده مرکز دیگری راه‌اندازی نشود.

عضو هیئت‌علمی جهاددانشگاهی لرستان با بیان این‌که رویان کمک‌های خوبی به مرکز درمان ناباروری استان کرده و قول‌های مساعدی و تفاهم‌نامه‌ای برای بهره‌گیری از توان آن منعقد شده است، کمک جهت تکمیل نیروی انسانی را از خواسته‌های این نهاد از دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.

وی در ادامه بر ضرورت راه‌اندازی کلینیک درمان سرطان سینه در استان تأکید کرد و یادآور شد: آمار سرطان سینه در استان بالاست و ایجاد این کلینیک درمانی فرصت خوبی برای استان به‌شمار می‌آید.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان تصریح کرد: در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول غربالگری در مناطق عشایری انجام می‌شود و در مراحل بعد از همه ظرفیت‌ها برای احداث کلینیک استفاده خواهد شد.

دهقانی با یادآوری این‌که در حال حاضر طب سنتی در لرستان در حال انجام است ولی انتظار می‌رود با همکاری دانشگاه سلامت‌کده طب سنتی در استان راه‌اندازی شود، اضافه کرد: نیروی انسانی موردنیاز و فضای فیزیکی سلامت‌کده در جهاددانشگاهی وجود دارد.

انتهای پیام

captcha