جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش موثری در پیوند علم و جامعه ایفا کند
کد خبر: 3831809
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش موثری در پیوند علم و جامعه ایفا کند

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد جهادی به لحاظ ارتباط همه‌جانبه با دانشگاه می‌تواند نقش موثری در پیوند میان علم و جامعه ایفا کند و رشددهندگی و شکوفایی علمی را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کند.

جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش موثری در پیوند میان علم و جامعه ایفا کندبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، امروز ۱۱ مرداد در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با استناد به آیه ۳۲ سوره مبارکه نور، اظهار کرد: یکی از وعده‌های صریح خداوند غنا بخشیدن او به زندگی پس از ازدواج است پس اگر اهل دین و قرآن هستید از ازدواج فقط به بهانه فقر ابا نکنید چرا که ازدواج زمینه‌ساز رزق و روزی است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: این امام بزرگوار در سن کودکی در اوج علم و بصیرت قرار داشتند و پیروزی ایشان در مناظره علمی با بزرگترین علمای آن روزگار پاسخ به کسانی بود که به جایگاه امامت ایشان شک داشتند و حجت بر آنان تمام شد.
امام جمعه شهرکرد امامت امروز ولی‌فقیه را تبلوری از آن امامت با بصیرت خواند و افزود: امروز نیز شاهد رهبری حکیمانه و مقتدرانه نظام اسلامی به دست مقام معظم رهبری هستیم که نظام را از لحاظ علم، بصیرت، جهاد، مقاومت و صلابت سرآمد کرده است.
وی با اشاره به شهادت شیخ فضل‌الله نوری، گفت: این شخصیت دینی تاریخ عبرت‌آموزی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: انقلاب مشروطه پس از پیروزی اسیر نفوذ آگاهانه دشمن و بی بصیرتی رهبرانش شد تا جایی که ندای «مشروطه با شرط مشروعه بودن» شیخ فضل‌الله نوری محکوم به چوبه دار شد و شاهد بی‌تفاوتی رهبران مشروطه و مردم به این امر هستیم.
وی با تعمیم این موضوع به شرایط امروز جامعه، بیان کرد: امروز نیز اگر دشمن و توانایی‌هایش شناخته نشود نمی‌توان بصیرت به خرج داد حال آنکه نباید امام را تنها گذاشت.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، گفت: نباید در ازدواج جوانان سختگیری به خرج داد و در این خصوص سخن امام رضا(ع) راهگشاست که دو شرط و تنها دو شرط را پایه ازدواج خواندند: ایمان به خداوند و اخلاق.
وی با اشاره به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد جهادی به لحاظ ارتباط همه‌جانبه با دانشگاه می‌تواند نقش موثری در پیوند علم و جامعه ایفا کند و رشددهندگی و شکوفایی علمی را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کند.
وی ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار را نیز یادآور شد و بیان کرد: نگاه ایمانی و جهادی، تعهد و سلامت انسانی، شرح صدر، نقش واسطه‌گری میان مردم و مسئولان، ابهام‌زدایی به جای ابهام‌زایی و واقعیت‌گرا بودن به جای مخاطب‌محور بودن از خصوصیات مهم خبرنگار باید باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری تحریم‌های کودکانه آمریکا، بیان کرد: آمریکایی‌ها همیشه رویکرد تحریم را اتخاذ کرده اما تحریم شخصیت‌هایی چون مقام معظم رهبری و برخی چهره‌های سیاسی و نظامی کشور نشان ناتوانی آمریکا در برابر صلابت ملت و تدبیر و مدیریت رهبری است.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: آنان پیوسته دم از مذاکره می‌زنند و حال آنکه از سر حماقت، رئیس دستگاه دیپلماسی را که عامل مذاکره کننده دیپلماتیک است، تحریم می‌کنند که این سرگردانی‌شان عنایت پروردگار است.

انتهای پیام

captcha