جهاددانشگاهی بازوی توانمند علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌هاست
کد خبر: 3831875
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

جهاددانشگاهی بازوی توانمند علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌هاست

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم تهران در مجلس، جهاددانشگاهی را بازوی توانمند علمی، فرهنگی و پژوهشی برای دانشگاه‌ها دانست و با اشاره به ظرفیت‌های این نهاد گفت: پژوهشکده رویان یکی از مهم‌ترین خدمات کاملاً مشهود و محسوس این مرکز به جامعه بانوان و زوجین است.

جهاددانشگاهی، بازوی توانمند علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌هاستفریده اولادقباد، منتخب مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در آستانه فرارسیدن 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، جهاددانشگاهی را بازوی توانمند علمی، فرهنگی و پژوهشی برای دانشگاه‌ها دانست و با اشاره به ظرفیت‌های این نهاد گفت: پژوهشکده رویان یکی از مهم‌ترین خدمات این مرکز به جامعه بانوان و زوجین به شمار می‌آید که طی بازدید فراکسیون بانوان از این مرکز، خدمات آن کاملاً مشهود و محسوس است.

وی اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی با راه‌اندازی و مدیریت رویان و سلول‌های بنیادین توانسته است به یکی از دغدغه‌های مهم مردم، که درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با استفاده از نیروهای مجرب، جوان و متخصص است، پاسخ دهد. جوانان در این عرصه بسیار خوب فعالیت کرده‌اند و به نظر من خدمات بسیار ارزنده‌ای را به مردم ارائه داده‌اند.

اولادقباد در‌ خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای جوانی همچون جهاددانشگاهی اظهار کرد: اگر قصد داریم کشور رشد، آبادانی و توسعه داشته باشد، موظف هستیم از ظرفیت جوانان متخصص، نخبه، شایسته و مجرب و در عین حال متعهد استفاده کنیم. در راستای توسعه کشور بهره‌مندی از ظرفیت جوانانی که مهارت کافی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دارند امری ضروری است.

منتخب مردم تهران در خانه ملت تأکید کرد: زمانی می‌توانیم موفق عمل کنیم که از این توانمندی و‌‌ ظرفیتی که خداوند به عنوان سرمایه انسانی و اجتماعی در اختیار ما گذارده است استفاده بهینه کنیم‌ و قطعاً با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، می‌توانیم جایگاه کشور را در خاورمیانه و سطح بین‌المللی ارتقا بخشیم.

اولاد‌قباد نیروی انسانی جوان و متعهد ایران‌زمین را ارمغان الهی دانست و ادامه ‌داد: بسیاری از کشورها نیروی ماهر و متخصص ندارند و از همان نیروی در اختیار بهره کافی می‌برند. نیروی جوان متخصص و متعهد ایران محبت الهی بوده و فرصت طلایی است. لذا باید از همین سرمایه‌ها به عنوان مهارت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای رشد و توسعه کشور استفاده کنیم‌.

وی اعتماد به جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: آنان سبک و ایده‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارند و می‌توانند خالق ایده‌های نو و جدید باشند و همین خلاقیت‌ها را در بازدید‌ از مجموعه‌هایی همچون پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی و دیگر استان‌ها مشاهده کرده‌ام.

انتهای پیام

captcha