جهاددانشگاهی با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌ها نیازسنجی کند
کد خبر: 3832226
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

جهاددانشگاهی با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌ها نیازسنجی کند

گروه فرهنگی ــ معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که جهاددانشگاهی با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌هایش نیازسنجی کند و به عرصه‌های جدید علم و فنآوری در زمینه صنایع پایین‌دستی روی آورد، گفت: مردم باید بتوانند فعالیت‌های جهاددانشگاهی را به‌طور ملموس در رونق تولید احساس کنند.

جهاد دانشگاهی باتوجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌هایش نیازسنجی کندمجتبی خاکساریان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‎داشت 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی را موفق می‌دانم چراکه دانشمندان به نامی همچون حسین بهاروند، پژوهش‌گر برتر سلول‎های بنیادی برندی برای این نهاد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی باید با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌هایش نیازسنجی کند و به عرصه‌های جدید علم و فنآوری در زمینه صنایع پایین‎دستی روی آورد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که اساسی‌ترین رکن رونق تولید یعنی ارتباط تنگاتنگ مراکز آموزش با شرکت‌های صنعتی، تبدیل روش به فناوری، کیفی‎سازی دروس، توسعه روابط بین‌الملل، توسعه‌ علوم بین‌رشته‌ای مهارتی و کاربردی، کمک به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی و زایشی که دارای ارزش ‌افزوده بالا هستند، اضافه کرد: براین اساس مردم باید بتوانند فعالیت‌های جهاددانشگاهی را به‌طور ملموس در رونق تولید احساس کنند چراکه از رسالت‌های اصلی مراکز دانشگاهی و جهاددانشگاهی چیزی غیر از این نمی‌تواند باشد.

خاکساریان بیان کرد: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس تابه‌حال توانسته است در کنار سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی در عرصه علم، پژوهش، موضوعات اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان بازویی توانمند ایفای نقش کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید براین‌که پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار حاصل توسعه در فرهنگ، در علم و فناوری، در حوزه اجتماعی و سیاسی است، یاد آور شد: بخشی عمده این توسعه باید با کمک برنامه‌ریزی هوشمندانه و آمرانه توسط نظام و دولت صورت پذیرد و بخشی هم به‌صورت طبیعی و در گذر زمان و اصلاح مسیرهای جدید محقق شود.

وی بیان کرد: برنامه‎ریزی بالادستی هدفمند و کنترل هوشمندانه برنامه‌ها در اجرا و در تعیین بازدهی خروجی سیستم‎ها مهم‌ترین عنصر است که امیدوارم جهاددانشگاهی با پایش عملکرد خود بتواند بیش از پیش در انجام رسالت‎هایش موفق باشد.

انتهای پیام

captcha