ویژه‌نامه اینترنتی حج ابراهیمی منتشر شد
کد خبر: 3832459
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

ویژه‌نامه اینترنتی حج ابراهیمی منتشر شد

گروه فناوری اطلاعات ــ همزمان با فرارسیدن ماه ذی‌‌الحجه، ویژه‌نامه حج ابراهیمی، خلوت بندگی در همایش جهانی، در پایگاه حوزه‌نت منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با فرارسیدن ماه ذی‌الحجه، ویژه‌نامه اینترنتی «حج ابراهیمی، خلوت بندگی در همایش جهانی» به‌همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، در پایگاه حوزه‌نت منتشر شد.

‌این ویژه‌نامه الکترونیکی در قالب ۱۵ سرفصل و ارائه بیش از ۸۶ مطلب مفید تهیه شده است. از جمله سرفصل‌های این ویژه‌نامه می‌توان به تاریخچه حج ابراهیمی، حج‌گزاری در کشور‌های اسلامی، حج در ادیان، حج در قرآن کریم و حج در روایات اشاره کرد.

همچنین حج در سیره پیامبر(ص)، پیوند حج با ولایت، ابعاد حج ابراهیمی، سفرنامه حج، حج از منظر امام خمینی‌(ره)، حج از منظر مقام معظم رهبری، فقه حج و حجاج، پیام حج و برائت از مشرکین، خادم حج یا خائن به حجاج و چندرسانه حج و حجاج از دیگر سرفصل‌های این ویژه‌نامه است.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «حج، از شکوه‌مندترین شعائر دین و از فرائض بزرگ اسلام است. سلام بر خدای مکّه، مکه سرزمین وحی الهی، سلام بر کعبه، مطاف فرشتگان کبریایی؛ سلام بر صفا؛ سلام بر سعی؛ سلام بر زمزم؛ زلالِ جاری محبت خدا؛ سلام بر مشعر؛ خاستگاه شعور؛ سلام بر مناء مذبح منیّت؛ سلام بر عرفات؛ عرصه عرفان ناب اسلام بر ابراهیم و مقامش و اسماعیل و حِجرش. سلام بر مدینه، مدفن عصاره هستی؛ سلام بر بقیع، قبرستان کهکشان‌های خفته در خاک و سلام بر همه رهبران راستین راه توحید؛ آنان که رمز‌های عشق را شناختند و راز‌های حج را دریافتند و سلام بر همه عاشقان خدا. حج میعادگاه حضور گسترده امت مسلمان جهان، برای دست یافتن به هویت راستین و منش والای الهی در معبد عشق و میقات عرفان و شعور است».

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از ویژه‌نامه حج ابراهیمی، خلوت بندگی در همایش جهانی، به اینجا مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha