جهاددانشگاهی ارتباط خود را با مساجد افزایش دهد
کد خبر: 3832600
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

جهاددانشگاهی ارتباط خود را با مساجد افزایش دهد

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی گفت: جهاددانشگاهی به واسطه برخورداری از ظرفیت مناسبی در حوزه اشتغال باید ارتباط خود را با مساجد به منظور جذب جوانان بیشتر افزایش دهد.

جهاددانشگاهی ارتباط بین مراکزعلمی با مساجد را پررنگ تر کند

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد، رئیس ستاد اقامه نمازاستان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی برانجام کار جهادی، باید نهادهای‌غیردولتی همانند جهاددانشگاهی با انجام کار جهادی جامعه، دستگاه‌های اجرایی و دولت را از روزمره‌گی نجات دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید از این حالت تنبلی و سستی دوری کنند و به دنبال ایده‌های نو باشند، افزود: طی سال‌های گذشته به واسطه انجام کار جهادی رفت و آمد در مساجد بیشتر بود در حالی که امروزه اینگونه نیست.

احمدی‌فر یادآور شد: در یکی از شهرهای کشورامام جماعت مسجدی مدعی شده بود که درب مسجد به صورت شبانه روزی باز است و در اثبات این مدعا گفته بود که بیش از 60 کارآفرین در داخل این مسجد به تولید اشتغال دارند و این مسجد به عنوان یک مرکز تولیدی همواره محل رفت و آمد است.

وی با بیان اینکه این امام جماعت در این مسجد صرفا به انجام کار فرهنگی قانع نشده است، بیان کرد: براساس این دیدگاه مسجد فقط محل انجام کار فرهنگی و یا برپایی مراسمات در ایام ماه مبارک رمضان و یا محرم نیست بلکه می‌توان با ایجاد اشتغال درآن زمینه حضور جوانان بیشتری را دراین فضای معنوی کسب کرد.

احمدی‌فر با تأکید بر اینکه باید دولت، قوه قضاییه، سازمان وارگان‌های مختلف انجام کار جهادی را در مجموعه خود یک اصل قرار دهند، افزود: هم‌اکنون در بحث کار جهادی، در مناطق آسیب دیده کشور ناشی از سیل و زلزله با برپایی اردوهای جهادی تجربه خوبی کسب کرده‌ایم که می‌توانیم این مهم را در دیگر مشکلات کشور هم پیاده‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها همواره حضور چشمگیری دارد، بیان کرد: باید این نهاد ظرفیت خود را به سوی مساجد سوق داده و با واسطه‌گری ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی و مساجد را پر رنگ تر کند.

احمدی‌فر یادآورشد: اگر ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی در طول سال به صورت مداوم باشد می‌تواند راهبردهای این مراکز را در مساجد پیاده کرد تا به واسطه آن زمینه حضور و فعالیت جوانان در این فضای معنوی گسترش یابد.
انتهای پیام

captcha