جهاددانشگاهی به توسعه فرهنگ کمک کند
کد خبر: 3832874
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

جهاددانشگاهی به توسعه فرهنگ کمک کند

گروه فرهنگی ــ رئيس دانشگاه كوثر بجنورد گفت: هدف اصلی جهاددانشگاهی از همان آغاز تأسيس شتاب بخشيدن به رشد و ارتقای كشور در حوزه‎های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی است که این نهاد باید با حرکت جهادی به توسعه این حوزه‌ها بیش از پیش کمک کند.

جهاد دانشگاهی با حرکت جهادی به توسعه فرهنگ کمک کند

عليرضا حسيني، رئيس دانشگاه كوثر بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: نخستين وظيفه جهاددانشگاهی توليد فكر و ايجاد خلاقيت در حوزه مطالعات آكادميك بوده و اين نهاد وظيفه خطيری در كنار دانشگاه‌ها دارد.

وی ادامه داد: همان‌گونه كه از نام جهاددانشگاهی بر می‌آيد دانشگاه‌ها حركت معهود خود را می‌پيمايند ولی جهاددانشگاهی، با حركتی جهادی، انقلابی و مجاهدانه اين حركت را سرعت و اعتلا می‌بخشد.
حسینی افزود: از اين رو هدف اصلی جهاددانشگاهی از همان آغاز تأسيس شتاب بخشيدن به رشد و ارتقای كشور در حوزه‎های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی بوده است.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی به معنای واقعی كلمه محل تجمع نخبگان و سرآمدان حوزه‌های مختلف علمی است و بايد پايگاهی برای جهانی انديشيدن و بومی عمل كردن با توجه به زيست بوم، فرهنگ، امكانات و شرايط خاص و خطير تاريخی اين سرزمين باشد.
انتهای پیام

captcha