ضرورت مشارکت‌دهی جوانان در امور پژوهشی جهاد‌دانشگاهی
کد خبر: 3832971
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

ضرورت مشارکت‌دهی جوانان در امور پژوهشی جهاد‌دانشگاهی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جا دارد مسئولان مربوطه اولویت‌های استانی را به‌خوبی احصا کند، گفت: نکته قابل‌توجه و ضروری مشارکت‌دهی جوانان در زمینه‌های موردنظر بوده و می‌توان با ورود به فضای کسب‌وکار استانی و امور پژوهشی اولویت‌دار استانی این امر را تسریع بخشید.

مسئولان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اولویت‌های استانی را احصاء نمایند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس جهاد‌دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی از بدو تأسیس که براساس مطالبه و دیدگاه امام راحل در جهت گسترش تحقیقات و رشد روحیه پژوهشی و نیل به اهداف خودکفایی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت، اکنون با تجارب ارزشمند خود می‌تواند در گام دوم انقلاب سهم شایسته و قابل‌توجهی ایفا کند.

وی ادامه داد: به تبع حسن اقداماتی که به‌صورت ملی در جهاد‌دانشگاهی شاهد بودیم، جهاد‌دانشگاهی استان نیز به لحاظ استعدادهای منطقه‌ای و بومی توانسته است در رشته‌های علمی و پژوهشی و بعضا فرهنگی نمود شاخصی داشته باشد که به‌لحاظ چنین پیشینه‌ای و ظرفیت موجود، انتظارات بیشتری برای عرصه حضور این نهاد در استان متصور هستیم.

قریشی با بیان اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی است، یادآور شد: جهاد‌دانشگاهی با ورود علمی در این بخش و فعالیت دانش‌بنیان، در زمینه تجاری‌سازی محصولات کشاورزی استان و بازاریابی به شیوه‌های علمی باید مددرسان کشاورزان استان باشد.

وی یادآور شد: امید است با عنایت به نیازهای آموزشی و جهت‌گیری استان براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی مبنی بر پرورش مدیران جهادی، جهاد دانشگاهی مشارکت لازم را در این خصوص با مسئولین استانی داشته باشد و شاهد ورود مدیران جوان جهادی در عرصه‌های مسئولیتی و اجرایی و تولیدی باشیم.

وی افزود: امیدوار هستیم با عنایت به توجه جدی جهاد دانشگاهی به شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پرداز، سال‌های آتی با ورود جوانان به عرصه‌های کسب‌وکار، سرعت پیشرفت استان را بیش از پیش شاهد بوده و ضمن تبریک مجدد سالگرد تأسیس جهاد‌دانشگاهی به فرهیختگان این نهاد انقلابی امیدواریم انتظارات مقام معظم رهبری، مردم و مسئولان از جهاد‌دانشگاهی به سبک و سیاق جهاد علمی برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جا دارد مسئولان مربوطه اولویت‌های استانی را به‌خوبی احصا کند، اظهار کرد: مسئولان مربوطه استانی باید بسته به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر روند پیشرفت عدالت‌محور و اقدامات توصیه شده در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و الزامات فرهنگی، هدف‌گذاری مناسبی انجام داده و در راستای اسناد پایه توسعه استان مشارکت علمی لازم در تبدیل علم به علوم کاربردی استانی صورت دهند.

وی بیان کرد: نکته قابل‌توجه و ضروری مشارکت‌دهی جوانان در زمینه‌های موردنظر بوده و می‌توان با ورود به فضای کسب‌وکار استانی و امور پژوهشی اولویت‌دار استانی این امر را تسریع بخشید.
انتهای پیام

captcha