جهاددانشگاهی مروج روحیه جهادی در دانشگاه باشد
کد خبر: 3833139
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

جهاددانشگاهی مروج روحیه جهادی در دانشگاه باشد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: اگر جهاددانشگاهی بتوانند با اساتید دانشگاه ارتباط بیشتری برقرار کند و برای حل مشکلات علمی از اساتید کمک بگیرد، قطعاً رسالت اولیه خود را به خوبی انجام داده است.

جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که تقریبا در ادای رسالت خودش موفق بوده استحجت‌الاسلام جعفر شانظری، معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، با اشاره به 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که پس از انقلاب و به برکت انقلاب رخ داد، روحیه جهادگری، فداکاری، پشتکار، تلاش و خستگی‌ناپذیر بود. این روحیه دستاورد بزرگی بود که با توجه بسیار حکیمانه  امام خمینی(ره) در فرهنگ پس از انقلاب تزریق و تشکیل بسیج و جهاد سازندگی باعث شد تا این روح جهادی و فعال میان قشر جوان ما زنده بماند.

وی ادامه داد: در راستای این اقدامات بخشی به نام جهاددانشگاهی در عرصه علم و دانش شکل گرفت تا شخصیت‌های علمی به صورتی خستگی‌ناپذیر در تکاپوی علم و دانش باشند. مطالعه شبانه‌روزی و تلاش سخت در زندگی همان تجربه روحیه جهادی است.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان افزود: از میان نهادهایی که پس از انقلاب به وجود آمد، جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که تقریبا در ادای رسالت خودش موفق بوده، جهاد به دغدغه مسئولان به خوبی پاسخ داده و با تلاش در عرصه‌های علم و نشر آگاهی عملکردی مناسب و مطلوب داشته است.

شانظری اظهار کرد: البته جهاددانشگاهی امروزه کمی به سمت نشر کتاب، آموزش و خدمات علمی آموزشی سوق پیدا کرده است. جهاد‌دانشگاهی باید بتواند مانند همان دوران ابتدای انقلاب، روحیه جهادی را در بدنه اساتید تزریق کند تا آن‌ها نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرده و دانشجویان را به خوبی تربیت کنند تا فرهنگ نظم، اخلاق و تعامل در دانشگاه نهادینه شود.

وی گفت: اگر استاد نسبت به درس و رابطه‌اش با دانشجو بی‌تفاوت باشد، تبعات بسیار منفی به دنبال دارد، لذا این روحیه جهادی در بحث علم باید احیا شود. پس اگر جهاددانشگاهی بتوانند با اساتید دانشگاه ارتباط بیشتری برقرار کند و برای حل مشکلات علمی از اساتید کمک بگیرد، قطعاً رسالت اولیه خود را به خوبی انجام داده است.
انتهای پیام

captcha