جهاددانشگاهی نماد حرکت علمی با روحیه جهادی است
کد خبر: 3833172
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

جهاددانشگاهی نماد حرکت علمی با روحیه جهادی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شهرستان خاش گفت: جهاددانشگاهی امروز به نماد حرکت علمی با روحیه جهادی تبدیل شده است؛ نهادی که از دل انقلاب شکل گرفت و به حرکت علمی و تحقیقاتی کشور در مسیر توسعه شتاب بخشید.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: انقلاب‌ها دو دسته هستند، برخی تنها تغییر حکومت است، اما برخی ساختارهای فرهنگی و اجتماعی را نیز متحول می‌کند که بنا به نظر همه کارشناسان علوم سیاسی، انقلاب اسلامی ما از نوع دوم بود، زیرا علاوه بر تغییر حکومت، از لحاظ فرهنگی نیز تحول ایجاد کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما جزء انقلاب‌های بزرگ اجتماعی بود، بنابراین انقلابی‌ها تنها به تغییر حکومت بسنده نکردند، بلکه سعی کردند تا رویکردها را نیز تغییر دهند که لازمه آن، انقلاب فرهنگی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود.

امام جمعه خاش بیان کرد: جو دانشگاه‌ها در اوایل پیروزی انقلاب، جو خاصی بود. گروهک‌های سیاسی فعالیت داشتند و جو را متشنج کرده بودند، در این شرایط ضرورت یک انقلاب فرهنگی احساس شد تا دانشگاه‌ها از درون متحول شوند.

وی افزود: انقلاب فرهنگی و به‌دنبال آن، تشکیل جهاددانشگاهی که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب به خدمت آن درآمد، گامی مؤثر در جهت اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود.

دهقان اظهار کرد: جهاددانشگاهی امروز به نماد حرکت علمی با روحیه جهادی تبدیل شده است؛ نهادی که از دل انقلاب شکل گرفت و به حرکت علمی و تحقیقاتی کشور در مسیر توسعه شتاب بخشید.

وی بیان کرد: امروزه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی کارنامه درخشانی دارد و خدماتی قابل تقدیر ارائه کرده است که حاصل تلاش جهادگران این مجموعه است.

امام جمعه خاش بیان کرد: یکی از کارهای ارزشمند این نهاد انقلابی این است که فعالیت خود را تنها محدود به حوزه خاصی نکرده، بلکه از ظرفیت و استعداد هر منطقه به‌خوبی استفاده کرده و در نتیجه باعث توسعه و آبادانی شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی مسئله اشتغالزایی را همواره مدنظر داشته است، افزود: تربیت نیروهای متخصص و متعهد مورد نیاز جامعه نیز از دیگر خدماتی است که جهاددانشگاهی ارائه می‌کند.

دهقان افزود: امیدواریم جهاددانشگاهی همچنان با تعهد، به حرکت خود در مسیر رشد و ارتقای علمی و فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ اسلامی ادامه دهد.

انتهای پیام

captcha