اکران فیلم‌های سی ودومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در کردستان
کد خبر: 3833669
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

اکران فیلم‌های سی ودومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در کردستان

گروه فرهنگی- معاون امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور ماه سال جاری در سنندج خبر داد.

سامان احمدی، معاون امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۱۰ فیلم برگزیده این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریورماه به مدت پنج روز در سینما فروردین سنندج اکران می‌شود.
وی افزود: اکران همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در ادامه سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر عدالت فرهنگی، گسترش فضای شادی و نشاط جشنواره به سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.
معاون امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.
احمدی، معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌المللی، زمینه‌سازی برای توسعهٔ پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب‌نظران و همهٔ ارکان زنجیره تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی و تلاش برای ارتقای کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی را از اهداف برگزای این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برشمرد.
وی به آزمون داوران نوجوان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و افزود: ۱۵ نفر از کودکان ۹ تا ۱۵ ساله استان که توسط کانون پرورش معرفی می‌شوند، کار داوری فیلم‌های این دوره از جشنواره در سنندج را عهده دار هستند.
احمدی از اکران همزمان مجموعه‌ای از فیلم‌های گروه کودک و نوجوان در سینما روباز آبیدر سنندج خبر داد و یادآور شد: تلاش می‌شود در طول برگزاری این جشنواره فضای شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان استان رقم بخورد.
انتهای پیام

captcha