راهیابی ۲۱۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن سپاه همدان
کد خبر: 3833788
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

راهیابی ۲۱۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن سپاه همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری مسابقات نیمه‌نهایی قرآن ‌خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر از آقایان شرکت‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و‌هشتمین دوره و ۶۰ نفر از بانوان به هجدهمین دوره مسابقات قرآن راه یافتند.

راهیابی 150 نفر به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن سپاه همدانعلی‌اکبر کریم‌پور، مدیر روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله نیمه‌نهایی ویژه آقایان شامل سربازان پایور(کادر) وظیفه، خریدخدمت و نیروهای ثابت و قراردادی در پنج رشته قرآنی برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره از مسابقات با هدف کسب استعدادهای قرآنی و تقویت انس با قرآن ‌میان شاغلان سپاه همدان برگزار می‌شود.

کریم‌پور با اشاره به اینکه بیست‌و‌هشتمین دوره نیمه‌نهایی از مسابقات قرآن کریم ویژه برادران در پنج رشته برگزار می‌شود، افزود: رشته حفظ در بخش حفظ 5، 10، 15 و 20 و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، قرائت، مفاهیم جزء 19 و تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی در دو سطح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در دوسطح، دیپلم و زیر دیپلم و سطح فوق دیپلم و مدارج بالاتر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی 150 نفر بعنوان برگزیده منتخب شده‌اند که این افراد با راهیابی به مرحله نیمه نهایی در 2 شهریورماه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کریم‌پور هم‌چنین از برگزاری هجدهمین دوره مسابقات قرآن ‌مرحله نیمه‌نهایی ویژه بانوان خبر داد و اظهار کرد: این دور از مسابقات ویژه بانوان شاغل در سپاه در چهار رشته قرآنی شامل رشته‌های حفظ 3، 5، 10 و 15 جزء، قرائت، ترتیل، مفاهیم جزء 19 برگزار شد.

مدیر روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) بیان کرد: از مرحله مقدماتی 60 نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته‌اند که در رشته قرائت خانم طیبه مهرموحد رتبه اول این رشته بود اما در رتبه دوم و سوم رتبه‌ای کسب نشده است.

کریم‌پور افزود: در رشته ترتیل خانم معصومه آقایی از همدان و خانم رویا آقایی از شهرستان ملایر به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کرده‌اند، در این رشته نیز رتبه سوم کسب نشده است.

وی با بیان اینکه در رشته حفظ تنها حفظ 3 جزء یک نفر موفق به کسب شد، اظهار کرد: خانم فهیمه داور از همدان رتبه اول را در این رشته کسب کرد و در رشته مفاهیم سطح دو، خانم خدیجه اسکندری از شهرستان تویسرکان، خانم زهرا همت از همدان و بتول صوفی از شهرستان قهاوند به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
انتهای پیام

captcha