متن، صوت و نرم‌افزار دعای عرفه+ دانلود
کد خبر: 3834157
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

متن، صوت و نرم‌افزار دعای عرفه+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ روز عرفه به عنوان روز عید معروف نیست، اما در حقیقت این روز عید بزرگی است و خداوند بخشایش بی‌اندازه در حق بندگان دارد؛ شناخت خداوند و گام گذاشتن در مسیر توبه و عبودیت را امروز به کمک دعای عرفه می‌توان آغاز کرد.

به گزارش ایکنا؛ امروز عید است؛ روزی که خداوند بندگانش را به عبودیت دعوت کرده و سفره‌های کرامت و بخشش خود را گسترانده است. امام زین‌العابدین(ع) در این روز صدای سائلی را كه از مردم كمک می‌خواست شنید و به او فرمود: وای بر تو، آیا از غیر خدا سؤال(درخواست کمک) می‌كنی در این روز. حال آنكه امید می‌رود در این روز برای بچه‌های در شكم، كه فضل خدا شامل آنها شود و سعید گردند.

امروز روز عرفه است؛ آنگاه كه جبرئيل(ع) مناسک حج را به حضرت ابراهيم(ع) می‌آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت: «عرفت؟» يعنی «ياد گرفتی؟» و او پاسخ داد، آری.  لذا سرزمین عرفات به اين نام خوانده شده است. اعتراف به گناه در این سرزمین نیز از دیگر دلایل نام‌گذاری این صحرا به نام عرفات است.

دعای روز عرفه امام حسین(ع) یکی از زیباترین دعایی است که در این روز ما را به قرب الهی و شناخت باری‌تعالی نزدیک‌‌تر می‌کند.

بشر و بشیر پسران غالب اسدى روایت کرده‌اند که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت حضرت سید‌الشهدا(ع) بودیم، پس با گروهى از اهل‌بیت(ع) و فرزندان و شیعیان با نهایت خاکسارى و خشوع از خیمه خود بیرون آمدند و در جانب چپ کوه ایستادند و روى مبارک خود را به سوى کعبه کردند و دست‌ها را برابر صورت برداشتند، مانند مسکینانى که طعام طلبند و دعای عرفه را خواندند.

برای مشاهده متن و ترجمه دعای عرفه اینجا کلیک کنید.

دانلود فایل صوتی دعای عرفه با صدای میثم مطیعی

دانلود فایل صوتی دعای عرفه با صدای منصور ارضی

دانلود فایل صوتی دعای عرفه با صدای سیدمهدی میرداماد

دعای عرفه با صدای مهدی سماواتی

دعای عرفه با نوای حجت‌الاسلام حسین انصاریان

برای دانلود نرم‌افزار دعای عرفه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

captcha