گزارش سازمان بهداشت جهانی از موفقیت حج 2019
کد خبر: 3834482
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

گزارش سازمان بهداشت جهانی از موفقیت حج 2019

گروه بین‌الملل ــ سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که مراسم حج امسال از نظر بهداشتی در سلامت کامل برگزار شد و هیچ بیماری همه‌گیری میان حجاج گزارش نشد.

به گزارش ایکنا به نقل از «اسپوتنیک عربی»؛ سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود نوشت که در مراسم حج امسال هیچ گونه بیماری واگیردار یا حادثه خاصی گزارش نشده‌ است.
 
این سازمان ضمن تشکر و قدردانی از تمام کسانی که داوطلبانه به 2 و نیم میلیون زائر حج خدمات‌رسانی پزشکی داشته‌اند، افزود: به منظور اجرای تدابیر لازم در زمینه بهداشت عمومی جهت جلوگیری از بیماری‌های واگیردار احتمالی، تیمی متشکل از کارشناسان بهداشت این سازمان در موسم حج امسال عازم سرزمین وحی شدند.
 
در این گزارش آمده است: موسم حج امسال در زمانی برگزار شد که سازمان بهداشت جهانی از شیوع بیماری ابولا خبر داده‌ بود و این مسئله نگرانی‌های بین‌المللی را در پی داشت. علاوه بر آن، هنوز هم گزارش‌هایی از بیماری‌ وبا، حصبه، فلج اطفال و دیگر بیماری‌های عفونی در بسیاری از کشورهایی که در حج شرکت کرده‌اند اعلام می‌شود.
 
سازمان بهداشت جهانی در این گزارش افزود: تیم این سازمان در موسم حج به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های منا، مشعرالحرام و عرفات سرکشی کرده و از نزدیک از اقدامات بهداشتی در این مناطق مطلع شدند. همچنین سازمان بهداشت جهانی با استفاده از ابزارهای استاندارد، میزان خدمت‌رسانی پزشکی و بهداشتی در مشاعر مقدسه را ارزیابی کرد و نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد که مسئولان وزارت بهداشت عربستان همچنان به خدمت‌رسانی به حجاج و پاسخ به نیازهای آنان ادامه می‌دهند.
 
این سازمان در پایان تأکید کرد: مقامات سعودی آمادگی لازم را برای جلوگیری از خطرات و بیماری‌‌هایی چون گرمازدگی و مسمومیت غذایی دارند و امسال موارد کمی از این بیماری‌ها گزارش شده‌ است.
 
انتهای پیام
captcha