شناسایی ۱۹۰۰ کودک دارای سوءتغذیه در گیلان
کد خبر: 3835781
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

شناسایی ۱۹۰۰ کودک دارای سوءتغذیه در گیلان

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۰۰ کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه در استان شناسایی‌ شده‌اند، گفت: برای رفع سوءتغذیه این کودکان ۷۶۰ میلیون تومان در قالب تهیه سبد غذایی هزینه شده که به‌طور متوسط ماهیانه برای هر کودک صد هزار تومان در قالب سبد غذایی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس فلاحتی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان امروز، 27 مردادماه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، خدمات بیمه‌ای پایه برای مددجویان ساکن در شهرهای بالای بیست هزار نفر ارائه می‌شود، گفت: همه بیمه‌شدگان دارای پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت هستند که با اجرای بیمه مبتنی بر نظام ارجاع و پزشک خانواده، دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های درمان ایجادشده است.

فلاحتی با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری ۹ هزار و ۴۷۴ نفر از مددجویان گیلانی خدمات بیمه مکمل شامل مابه‌التفاوت هزینه‌های درمانی مددجویان خارج از مشمول بیمه پایه به‌ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج دریافت کرده‌اند، افزود: برای این مددجویان یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان بابت بیمه مکمل پرداخت‌ شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان اظهار کرد: در حال حاضر بیمه پایه مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت توسط سازمان بیمه سلامت در چارچوب دفترچه‌های سایر اقشار انجام می‌گیرد و مددجویان با انتخاب پزشک خانواده، توسط کمیته امداد به دفاتر پیشخوان دولت معرفی‌شده و دفترچه‌های بیمه سلامت را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۰۰ کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه در گیلان شناسایی‌شده‌اند، افزود: برای رفع سوءتغذیه این کودکان ۷۶۰ میلیون تومان در قالب تهیه سبد غذایی هزینه شده است که بر اساس مصرف روزانه دو هزار کالری تعیین‌شده و به‌طور متوسط ماهیانه برای هر کودک صد هزار تومان در قالب سبد غذایی پرداخت می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه حمایت از مادران باردار و شیرده تحت حمایت یکی دیگر از اقدامات این نهاد در چهارماهه سال جاری بوده است، گفت: ۱۶ نفر از مادران باردار و شیرده تحت حمایت سبد غذایی به ارزش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند که بر اساس انرژی دو هزار کالری در روز تهیه و اهداء این سبد غذایی تا دو سال بعد از زایمان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با مشارکت آنان و کمیته امداد برای توانمندسازی آن‌ها، رسیدن به خروجی پایدار و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها بین جامعه هدف انجام می‌شود، ادامه داد: بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های تأمین اجتماعی مانند بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان استفاده کنند.

فلاحتی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۸۸ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال، ۵۷۱ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند، افزود: ۸۶۷ نفر مشمولین که نزد تأمین اجتماعی سابقه بیمه دارند و مشمول بهره‌مندی از یارانه‌ها نمی‌شوند هم از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که جمعاً برای همه این مددجویان دو میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان حق بیمه پرداخت‌ شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان کمک به شاخص‌های بهداشتی در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف پیشگیری از بیماری را از دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان در سال جاری عنوان کرد و گفت: برای برگزاری این کلاس‌های آموزشی ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: سه هزار و ۲۰۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج هستند.

انتهای پیام

captcha