کودکان نیاز به الگوسازی از طریق فیلم دارند
کد خبر: 3835840
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

کودکان نیاز به الگوسازی از طریق فیلم دارند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: الگوسازی برای کودکان در قالب فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه دشمن تهاجم فرهنگی در پیش گرفته و در قالب فیلم و انیمیشن، قهرمان‌سازی می‌کند.

کودکان نیاز به الگوسازی از طریق فیلم دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز، 27 مردادماه در جلسه ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان استان ‌اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان یکی از جشنواره‌های مهم در کشور است که رقابت تنگاتنگی بین فیلم‌سازان و عوامل آن ایجاد می‌کند و به منظور اجرای عدالت فرهنگی این جشنواره امروز بین‌المللی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ایجاد بستری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فیلم و ترغیب فیلم‌سازان برای ساخت فیلم‌های فاخر از آثار این جشنواره است، افزود: الگوسازی برای کودکان در قالب فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه دشمن تهاجم فرهنگی در پیش گرفته و در قالب فیلم و انیمیشن و به صورت قهرمان داستان ارائه می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در قالب اوقات فراغت برنامه‌های استاندارد را پیش ببریم، گفت: کودکان در حال دانلود فیلم هستند که بایستی با نظارت خانواده‌ها باشد.

این مسئول اظهار کرد: جداشدن خانواده‌ها یکی از مشکلات امروزی است که با فضای مجازی ایجاد شده و برگزاری این جشنواره علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان موجب می‌شود خانواده‌ها در کنار یکدیگر در سینما به تماشای فیلم بپردازند.

کرباسی با بیان اینکه صیانت از مالکیت معنوی را به بچه‌ها آموزش بدهیم، گفت: کودکان باید بدانند که فیلم‌هایی که اکران می‌شود را با پرداخت هزینه تماشا کنند و به دنبال دانلود رایگان نباشند.

وی به اجرای عدالت فرهنگی در قالب این جشنواره ‌بین کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: برقراری سینمای سیار در تمام مناطق استان زنجان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بهره‌گیری از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی جشنواره و را از دیگر ضرورت‌های برپایی این جشنواره در استان خواند و گفت: در تمامی مجموعه‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اطلاع‌رسانی شود تا کودکان و نوجوانان از برگزاری این جشنواره مطلع شوند.
انتهای پیام
captcha