هدف اصلی در حوزه علمیه دعوت به دولت کریمه است
کد خبر: 3838396
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

هدف اصلی در حوزه علمیه دعوت به دولت کریمه است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان اظهار کرد:امروز جبهه کفر پیچیده است و در دوران بحران به سر می بریم و این طلبه حوزه علمیه است که بایستی جامعه را در مسیر حرکت دولت کریمه سوق دهد.

هدف اصلی در حوزه علمیه دعوت به دولت کریمه استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز ۶ شهریورماه، در مراسم آغاز سالتحصیلی حوزه علمیه آیت‌الله آخوند شهر همدان، اظهار کرد: طلبه به معنای شخصی است که در طرح هدایتی انبیاء الهی قرار گرفته و در دورانی که شیطان با تمام قوا به طرح هدایتی انبیاء حمله کرده است و در عصر پیچیده‌ای از جبهه کفر به سر می‌بریم، بایستی جامعه را در مسیر حرکت به سمت دولت کریمه سوق دهیم.

شعبانی ضمن اشاره به روز مباهله که در 24 ذی الحجه است بیان کرد: ولایت در روز مباهله یک ولایت واقعی و غیر قابل غصب است زیرا  در جریان مباهله خداوند عظمت و بزرگی حضرت علی (ع) را اعلام می‌کند.

وی با تاکید براینکه طلبه به معنای قرار گرفتن در طرح هدایتی انبیا و اولیاء الهی است ازعان کرد: در حال حاضر شیطان با تمام قوا به طرح هدایتی انبیا الهی حمله کرده است و امروز ما در عصر پیچیده‌ای از کفر قرار داریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان در ادامه، افزود: هدف کلی در حوزه علمیه و یک طلبه قرار گرفتن در مسیر حرکت به سوی دولت کریمه است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت دولت کریمه از سوی طلباب بدون داشتن تقوا امکان پذیر نیست، توضیح داد: جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مورد توجه هستند و وظیفه حوزه است که جامعه را به سوی تمدن اسلامی و ظهور حرکت دهد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی حوزه باید دعوت به اطاعت‌الله باشد و ضروری است که در حوزه افرادی تربیت شوند که داعیه‌الله باشند و این امر بدون تقوا در طلبه‌ها محقق نخواهد شد چراکه دعوت به اطاعت الهی نیازمند وسایلی همچون تقوا و علم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه طلبه باید تقوا را در وجود خود ثابت کند، و با بیان موفقیت شهید مطهری به دلیل داشتن آشنایی عمیق با مطالب اصولی گفت:طلبه باسواد، بدون تقوا عامل ایستایی و توقف و ضربه زدن به دین است.طلبه بی سوادکه  بدون سواد حوزوی است  نمی تواند جامعه را حرکت دهد و جهاد طلبه، انجام کارهای علمی بوده و اصل بر مباحثه و درس است.

شعبانی موثقی در ادامه تصریح کرد: یکی از علل موفقیت شهید مطهری آشنایی با مبانی اصولی بود که ایشان با استفاده از آن توانست تحول ایجاد کند و نوآوری به وجود آورد.

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به مناسبت جریان مباهله گفت: مباهله تبیین و بیان این است که حضرت علی(ع) محل تجلی همه صفات الهی است و در آن خداوند به عظمت وجودی وی تأکید دارد.

انتهای پیام

captcha