راه اندازی بازارچه «آبنبات» در بجنورد
کد خبر: 3838779
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

راه اندازی بازارچه «آبنبات» در بجنورد

گروه اقتصاد - رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی گفت: بازارچه آبنبات در بجنورد با هدف معرفی، توسعه و شناخت بیشترسوغات مرکز استان پیگیری می‌شود.

راه اندازی بازارچه «آبنبات» در بجنورد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی استان، شب گذشته هشتم شهریور در آیین اختتامیه جشنواره آبنبات در بجنورد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی استان در محل بوستان ملی بش قارداش بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: اهداف اصلی این جشنواره بهبود رونق تولید، معرفی و برند سازی آبنبات بجنورد است.

وی افزود: به منظور توسعه ، شناخت و رونق تولید این محصول ورفع مشکلات و دغدغه‌های واحدهای تولیدی آبنبات، اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی، اساتید و کارشناسان و واحدهای تولیدی استان جلسات متعددی را برگزار کردند و بازدید‌های میدانی از کارگاه‌های آبنبات ریزان داشتند.

صمدی از صنعت آبنبات دراستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی قابل عرضه در سطح ملی و بین المللی یاد کرد و براهمیت و ضرورت معرفی آبنبات بجنورد در سایر استان های کشور تاکید کرد.

وی خواستار حضور بیشتر این صنف در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور تبلیغ و بازاریابی این محصول در سطح ملی و بین المللی شد.
وی با بیان این که آبنبات یکی از سوغات معروف و اصیل خراسان‌شمالی است، گفت: با برند سازی و صادرات این محصول می‌توانیم رونق اقتصادی و اشتغال زایی بالایی برای استان و کشور به ارمغان آوریم.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد اشاره کرد، افزود: این مهم حمایت و همکاری مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد بنابراین خواستارهمکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی استان با واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد شد.

وی راه اندازی و ایجاد بازارچه سوغات به ویژه آبنبات بجنورد را یکی از پیشنهادات مهم برای توسعه و شناخت بیشتر سوغات استان ذکر کرد و خواستار راه اندازی این بازارچه در سطح شهر بجنورد شد.

حسن براتی زاده، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نیز آبنبات را یکی از هنرهای اصیل هنرمندان بجنوردی دانست و خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان در بحث سرمایه گذاری برای این محصول و ایجاد اشتغال دراستان شد.

وی به پتانسیل بالای آبنبات بجنورد برای صادرات به دیگر استان‌های کشوراشاره کرد، افزود: انتظار داریم رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما و مسئولان در بحث تبلیغات جهت رونق تولید آبنبات بجنورد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

براتی زاده مشکل اصلی آبنبات بجنورد را عدم برند سازی این محصول اعلام کرد، گفت: دراین زمینه همه باید دست در دست هم دهیم این میراث را حفظ و ماندگار کنیم.

رضا فدایی، رئیس اتحادیه آبنبات سازان بجنورد نیز با قدردانی از اقدام موثر اتاق بازرگانی به منظور برگزاری اولین جشنواره بجنورد شهر آبنبات خواستار تداوم برگزاری این گونه جشنواره‌ها به صورت سالانه به منظور شناخت و معرفی بیشتر این محصول شد.

برگزای موسیقی محلی، پاپ، تقدیر ازعکاسان برتر چالش عکس آبنبات، تقدیر از عکاسان برتر جشنواره کندک، تقدیر از پیشکسوتان صنعت آبنبات، حضور و اجرای هنرمندانی از جمله صدقی، نویسنده کتاب آبنبات بجنورد،علی قمی قهوه چی معروف برنامه عصر جدید، عباس ناصری کاریکاتوریست بجنوردی از برنامه‌های این جشنواره بود.

همچنین غرفه‌های برای عرضه ومعرفی انواع آبنبات بجنورد در محل تفرجگاه بش قارداش برپا شد که با استقبال گرم مردم و مسافران روبرو شد.
انتهای پیام

captcha