موسسه گیاهان دارویی خضرا در اسدآباد راه اندازی شد/ بیشترین تبلیغ موسسه خود معتادان هستند
کد خبر: 3839505
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

موسسه گیاهان دارویی خضرا در اسدآباد راه اندازی شد/ بیشترین تبلیغ موسسه خود معتادان هستند

گروه اجتماعی ـ یکی از اعضای تشکیلات ترک معتادان در اسدآباد گفت: موسسه گیاهان دارویی خضرا در راستای کمک به ترک معتادان و بهبود بیماران در اسدآباد راه اندازی شد.

موسسه گیاهان دارویی خضرا در اسدآباد راه اندازی شد/ بیشترین تبلیغ موسسه خود معتادان هستند در گزارش‌های قبلی ایکنا فعالیت‌های موسسه‌ای که با استفاده از گیاهان دارویی اقدام به درمان معتادان یک روستا کرده بود معرفی شد.
10 روحانی جوانی که در شهرستان اسدآباد همدان به صورت خودجوش در قالب گروه مددیاری روش جدیدی را در زمینه مشاوره و درمان معتادان در پی گرفته‌ بودند.
بار دیگر به سراغ یکی از این 10 روحانی فعال در زمینه ترک اعتیاد رفتیم.

همایون سبزیان، از فعالان در حوزه ترک اعتیاد در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: موسسه گیاهان دارویی خضرا در اسدآباد راه‌اندازی شد.

وی افزود: این موسسه در بخش‌های اتاق مشاوره، داروخانه، ماساژ درمانی، اتاق پزشک، طب سوزنی و سالن انتظار در زمینی به مساحت 400 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون تومان توسط خیری نیک اندیش به نام حاج آقا نجفی جهت کمک به بیماران در شهر اسدآباد فعالیت خود را یک ماهی است که آغاز نموده است.

سبزیان با اشاره به اینکه ویزیت بیماران در این موسسه کاملا رایگان است، گفت: از بیماران نیازمند به هیچ عنوان هزینه دارو نیز دریافت نمی‌شود این در حالی است که بیماران با وضعیت مالی متوسط حدود 50 درصد از هزینه دارو را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که پیش از آغاز به کار این موسسه، ویزیت بیماران در یک روستا و در یک منزل انجام می‌شد، ارتباط با بیمار و پیگیری دوره درمان آنها به صورت حضوری امکان‌پذیر نبود اما حال با راه‌اندازی این موسسه این مشکل برطرف شده است.

این عضو تشکیلات ترک معتادان با بیان اینکه 6 نفر در بخش‌های مختلف این موسسه مشغول به کار شده‌اند، ادامه داد: با فعالیت موسسه گیاهان دارویی خضرا در مرکز شهرستان اسدآباد، آمار بیماران حوزه ترک اعتیاد و سایر بیماران نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی در پاسخ به ارتباط آمار معتادان نسبت به فصول مختلف سال گفت: این مهم از دو دیدگاه و تفکر مورد بررسی است، برخی بر این باورند که فصل تابستان به دلیل مشغله بالای کار و فعالیت به ویژه در روستاها، مواد مخدر راهکار خوبی برای رفع درد و خستگی‌های ناشی از کار است.

نبود نیروی انسانی زن یکی از معضلات ترک اعتیاد بانوان

سبزیان ادامه داد: برخی نیز بر این باورند که زمستان به دلیل شب‌های طولانی و خسته کننده، مواد مخدر می‌تواند چاشنی خوبی برای دورهمی‌‌های شبانه باشد، تفکر عکس چنین دیدگاه‌هایی نیز وجود دارد.

این داروساز گیاهی ادامه داد: بسیاری از افراد براین باورند که تابستان به دلیل کار و فعالیت سنگین، زمان را از بودن در جمع دوستان و روی آوردن به مواد مخدر سلب می‌کند، زمستان نیز با شب‌های طولانی خود می‌تواند فرصت خوبی برای رسیدگی و بودن در کنار خانواده باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تبلیغ این موسسه، خود معتادان هستند گفت: وعده این جانب و فعالان در حوزه بهبود معتادان در این مرکز و پیش از آن در روستای وندر آباد اسداباد این بود که معتادان بهبود یافته زکات سلامتی خود را معرفی این موسسه به چند معتاد دیگر برای نجات آنان از این گرداب عذاب باشد.

سبزیان با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاری از تهران، مجوز ساخت کارخانه بسته‌بندی مواد غذایی، حبوبات، دارو‌های گیاهی و ... در اسدآباد دریافت کنیم گفت: متأسفانه این مهم تا به اکنون اجرایی نشده است.

این کارشناس طب سنتی ابراز کرد: از ابتدای فصل تابستان سال جاری، با معرفی معتادان بهبود یافته به کشاورزان، دامداران، مشاغل خانگی خرد، پرورش مرغ و بوقلمون و ... زمینه اشتغال 30 نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی متخصص در مجموعه روبرو است و زمان کافی برای تربیت نیرو‌های مجرب و متخصص در حرفه ترک معتادان با روش طب سنتی وجود ندارد گفت: ترک اعتیاد بانوان یکی دیگر از معضلاتی است که به دلیل نبود نیروی انسانی زن، از این مهم غفلت شده است و این موسسه در این راستا به دنبال پرورش نیرو‌های متخصص زن است.

سبزیان با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی برخی دانش‌آموزان نیازمند از داشتن کمترین و ابتدایی ترین وسایل تحصیل محروم‌اند، گفت: این موسسه با کمک خیرین توانسته 30 بسته لوازم‌التحریر را برای دانش آموزان نیازمند تهیه کند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۱
حسن اسماعیلی
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۷:۰۸
0
0
درود بر شیخ سبزیان بخاطر ایده خوبشان و آرزوی موفقیت برای ایشان . خیلی عالی
منفرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۸:۵۸
0
0
سلام لطفا شماره تماس از دفتر ایشون رو در اختیار بنده بذارید ممنون
captcha