دومین طرح «نذر آب» در هرمزگان اجرایی می‌شود
کد خبر: 3839855
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

دومین طرح «نذر آب» در هرمزگان اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح نذر آب 2 و اعزام کاروان سلامت با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد از 11 الی 14 شهریورماه در بخش رویدر شهرستان بندرخمیر هرمزگان خبر داد.

طرح «نذر آب» 2 در هرمزگان اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: در راستای طرح ملی نذر آب 2؛ کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از 20 نفر که شامل 5 نفر پزشک متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، اعصاب و روان) و پزشک عمومی، روانشناس، پرستار، ماما و نیروهای داوطلب هلال احمر استان به منظور ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی در بخش رویدر شهرستان بندر خمیر استان هرمزگان خدمت رسانی می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح نذر آب ۲ با مشارکت پزشکان داوطلب و خیران به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه، با هدف حمایت از زندگی و سلامت جامعه، برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای دومین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود افزود: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان هرمزگان انجام گرفته است.

حرازی زاده بیان کرد: 300 سبد کالا که شامل اقلامی همچون برنج، قند، شکر، حبوبات، ماکارانی، روغن، سویا و رب گوجه فرنگی و ... که ارزش هر سید به مبلغ دو میلیون ریال است و اجرای طرح نیابت از دیگر خدمات بشردوستانه در این طرح خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته طرح «نذر آب 1» با هدف محرومیت زدایی و کمک به معیشت و سلامت مردم استان سیستان و بلوچستان با حضور 19 کاروان سلامت از سراسر کشور در 19 منطقه این استان و برنامه‌هایی مانند توزیع سبد غذایی بین نیازمندان و نصب مخازن آب شرب در مناطقی که دچار خشکسالی شده بودند اجرا شد که در طرح مذکور استان یزد در شهرستان دلگان مستقر بود.

انتهای پیام

captcha