ثبت‌نام ۱۱ هزار نوآموز سمنانی در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 3840074
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

ثبت‌نام ۱۱ هزار نوآموز سمنانی در سال تحصیلی جدید

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز در سنجش سلامت برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در استان یک هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم وجود دارد.

ثبت‌نام ۱۱ هزار نوآموز سمنانی در سال تحصیلی جدید

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ظهر امروز 13 شهریور در نشست شورای آموزش‌وپرورش سمنان  با اشاره به اینکه  ۱۳ هزار نفر بی‌سواد در استان سمنان وجود دارد که در سال تحصیلی جدید برای باسوادی چهار هزار نفر اقدامات لازم انجام‌شده  گفت: در سال تحصیلی جدید ۸۶ درصد از دانش‌آموزان در مدارس شهری استان سمنان تحصیل می‌کنند و ۱۴ درصد از دانش‌آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز در سنجش سلامت برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در استان یک هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم وجود دارد.

دستورانی ادامه داد: درمجموع ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش‌آموز در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که در این راستا تمهیدات لازم برای توسعه امکانات و تجهیزات علمی مدارس اندیشیده شده که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیارد ریال برای بازسازی و تجهیز مدارس استان سمنان هزینه شده متذکر شد: جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبار در دستور کار نخست این نهاد قرار دارد و با تحقق این امر گامی مؤثر در توسعه آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان برداشته می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه سالانه چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی مدارس استان لازم است، یادآور شد: کمبود اعتبارات چالش جدی اداره کل آموزش‌وپرورش است که این امر امسال اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور را غیرممکن می‌کند.

انتهای پیام

captcha