برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در ۸ شهرستان سمنان
کد خبر: 3840853
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در ۸ شهرستان سمنان

گروه اجتماعی ــ معاون استانداری سمنان با بیان اینکه موکب پذیرایی از زائران اربعین در تمامی شهرستان‌های استان برپا شود، گفت: موکب پذیرایی از زائران اربعین در ۸ شهرستان استان برپا شود.

برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در ۸ شهرستان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری عصر روز گذشته، 16 شهریور در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی، پیاده‌روی اربعین را یک برنامه عظیم و اثرگذار فرهنگی  دانست و گفت: این حرکت عظیم فرهنگی آن‌چنان قداست و شرافتی دارد که باید با جدیت از سوی مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد تا زمینه مورد نیاز برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن آن برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

وی ادامه داد: باید پیام این حرکت عظیم شیعی و حسینی با حضور میلیون‌ها عاشق و دلداده اباعبدالله‌الحسین(ع) با اقدام فرهنگی مطلوب به سراسر جهان مخابره شود که در این راستا لازم است هر یک از متولیان امر در برگزاری حرکت میلیونی اربعین به مقوله فرهنگی اربعین نیز نگاهی ویژه و خاص داشته باشند.

به گفته وی، استان سمنان از استان‌های است که در مسیر زائران اربعین حسینی از دیگر استان‌های هم‌جوار قرار دارد و در این راستا ضروری است در هر یک از شهرستان‌های استان که در مسیر عبور این زائران قرار دارند؛ موکب پذیرایی و استراحت هر چند کوتاه و مختصر برپا شود.

خجسته‌پور ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های سرخه، آرادان و میامی نیز موظف به برپایی موکب پذیرایی در مرز مهران و فراهم‌سازی شرایط پذیرایی روزانه 6 هزار نفر از زائران اربعین هستند.

معاون استانداری سمنان یادآور شد: در انتشار اخبار مربوط به برگزاری این حرکت میلیونی ضروری است از سوی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات رصد، نظارت و کنترل ویژه و خاصی انجام شود.

انتهای پیام

captcha