جامعه قرآنی مراقب رفتار خود باشد/ نسخه‌های کاربردی قرآن در حوزه‌های مختلف نهادینه شود
کد خبر: 3842161
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

جامعه قرآنی مراقب رفتار خود باشد/ نسخه‌های کاربردی قرآن در حوزه‌های مختلف نهادینه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور با بیان اینکه جامعه قرآنی باید در مورد رفتار و عملکردش حساس و مراقب باشد، گفت: رفتار، اعمال و اخلاق افراد قرآنی باید مطابق با مبادی و مبانی اخلاقی و قانونی باشد. متأسفانه در اینجا ایراداتی داریم که باید بپذیریم و درصدد رفع آن برآییم.

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص تحقق بیانیه گام دوم و نقش جامعه قرآنی در این راستا بیان کرد: توجه به بیانیه گام دوم در مباحث اقتصادی، اجتماعی، معنوی، سبک زندگی و اصلاح سبک زندگی بسیار ضروری است و همه موظف به همکاری برای به ثمر رسیدن فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگ و اصلاح فرهنگ را به‌ عنوان زیربنا قبول داشته باشیم باید به آن توجه کنیم. برای احیا و اصلاح فرهنگ نقش نیروهای فرهنگی بسیار پررنگ است و جامعه قرآنی به‌عنوان نیرو‌ها و ‌بازوان فرهنگی در حوزه دین و قرآن از وظیفه پررنگ‌تری در رابطه با توسعه مباحث دینی، قرآنی و فرهنگی برخوردارند.

قره‌شیخ‌لو با تأکید بر اینکه دشمنان با ایراد شبهات سعی در دور کردن نوجوان و جوان مسلمان از مبانی دینی، قرآنی و اهل‌بیت(ع) دارند، اضافه کرد: جوانان سؤالات بسیار دارند و به‌طور قطع باید به سؤالات آنان پاسخ داده شود. البته برخی از عملکردهای بد ما هم متأسفانه این موارد را بیشتر کرده است.

وی به جامعه قرآنی توصیه کرد: جامعه قرآنی باید در مورد رفتار و عملکردش حساس و مراقب باشد. رفتار، اعمال و اخلاق افراد قرآنی باید مطابق با مبادی و مبانی اخلاقی و قانونی باشد. متأسفانه ما در اینجا ایراداتی داریم که باید بپذیریم و درصدد رفع آن برآییم.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور تأکید کرد: همه ما در هر پست و مقامی که هستیم باید تلاش کنیم تا معنای قرآن و نسخه‌های کاربردی این مصحف شریف در حوزه‌های مختلف نهادینه شود و این امر اصلی‌ترین وظیفه‌ای است که باید انجام شود.

قره‌شیخ‌لو در بخش دیگر از سخنان خود در تعریف نخبه قرآنی هم گفت: نخبه قرآنی به تعاریف امروز در مقررات و آیین‌نامه‌ها تعریف شده و قابل احترام است، برخی آیین‌نامه‌ها تبدیل به قانون شده که بنیاد ملی نخبگان مسئولیت این امر را برعهده دارد.

وی بیان کرد: از نظر من نخبه قرآنی متنی نانوشته است، هر فردی که خالصانه، صادقانه و بدون هیچ چشم‌داشت خاصی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور تلاش می‌کند و در این راه خدمات ویژه‌ای انجام می‌دهد در دفتر نخبه قرآنی جای دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه گاه تأثیرگذاری فرد یا انجام خدمتی از سوی فردی خاص بیشتر از تشکلات اداری است، اظهار کرد: این افراد باید از سوی گروه‌های مختلف دینی ـ فرهنگی به عموم معرفی شوند تا شاهد حضور هرچه بیشتر تأثیرگذاران قرآنی در جامعه باشیم.

قره‌شیخ‌لو با یادآور شدن این مطلب که نخبه قرآنی دو تعریف قانونی و دلی دارد، گفت: نخبگان دلی که فقط برای رضای خدا کار می‌کنند‌ باید کشف شوند و مورد احترام و تکریم واقع شده و دیده شوند؛ چراکه لازم است این‌گونه فضاها در کشور توسعه پیدا کند، برای تحقق آموزه‌های قرآنی در جامعه و نهادینه شدن آن نیاز به کار جهادی و مضاعف که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است داریم؛ لذا برای داشتن جامعه‌ای قرآنی باید همه خالصانه و صادقانه در میدان حضور داشته باشیم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۹:۲۷
0
0
ايضاً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۹:۳۰
0
0
سلام و درود

مراكزي كه مسئوليت آموزش عمومي قرآن كشور را دارند ( مانند آموزش و پرورش ) نبايد بر نخبه پروري و امور تبليغي و ترويجي متمركز شوند.

اين كار خيانت است.
captcha