پویش «فصل گرم کتاب» در کنار خیمه‌های عاشورایی در همدان برگزار شد
کد خبر: 3842533
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

پویش «فصل گرم کتاب» در کنار خیمه‌های عاشورایی در همدان برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از برگزاری آخرین پویش فصل گرم کتاب خبر داد و گفت: این پویش در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر برگزار شد.

آخرین پویش «فصل گرم کتاب» در کنار خیمه‌های عاشورایی در همدان برگزار شدعلیرضا جوانبختی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: «گذر کودک» نام فعالیتی است که در برنامه شهر دوستدار کودک تعریف شده و با هدف همراهی و همدلی ساکنان محلات اجرا می‌شود و مجری آن شهرداری است.

وی افزود: در سومین و آخرین فعالیت «گذر کودک» در فصل تابستان، کانون پرورش فکری استان همدان نیز با شهر دوستدار کودک همراه شد و برنامه‌ پویش فصل گرم کتاب را عاشورایی برگزار کرد.

جوانبختی بیان کرد: این برنامه در روز جمعه، 22 شهریورماه در پارک شهرک خضر که از شهرک‌های حاشیه‌ شهر همدان است، اجرا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این برنامه، گفت: مربیان کانون با قصه‌گویی عاشورایی و معرفی کتاب «بزرگ‌ترین دختر عالم» نوشته سیدمهدی شجاعی که درباره زندگی حضرت رقیه(س) است و همیاری در برگزاری نقاشی روی پارچه و غرفه اوریگامی در این برنامه شرکت کردند.

جوانبختی با بیان اینکه در غرفه اوریگامی کودکان و نوجوانان یاد گرفتند که چگونه با کاغذ و تا، خیمه درست کنند، بیان کرد: آن‌ها با تهیه خیمه‌های حضرت امام‌حسین(ع) و یارانش، صحنه‌های نمادین عاشورایی ساختند و دل‌های خود را به روزهای پرحادثه عاشورا نزدیک کردند.

وی یادآور شد: پرده‌خوانی و روضه‌خوانی از دیگر فعالیت‌های این برنامه 3 ساعته بود که با همیاری معاونت تهذیب حوزه، کانون گلستان ولایت و کانون فرهنگی نسیم‌ حیات برگزار شد. در غروب روز عاشورا، در کنار خیمه‌های سبز و سیاه که با دستان کوچک کودکان و نوجوانان ساخته شد، با آخرین روزهای تابستان خداحافظی کرده و آرزو کردیم در سال آینده با پویش فصل گرمی دیگر، تواناتر و باانگیزه‌تر در کنار کودکان و نوجوانان شهرمان باشیم.

آخرین پویش «فصل گرم کتاب» در کنار خیمه‌های عاشورایی در همدان برگزار شد

آخرین پویش «فصل گرم کتاب» در کنار خیمه‌های عاشورایی در همدان برگزار شد

آخرین پویش «فصل گرم کتاب» در کنار خیمه‌های عاشورایی در همدان برگزار شد
انتهای پیام

captcha