ضبط وصایا و خاطرات شهدای همدان روبه اتمام است
کد خبر: 3842537
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

ضبط وصایا و خاطرات شهدای همدان روبه اتمام است

گروه فرهنگی ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان با بیان اینکه ثبت و ضبط وصایا و خاطرات شهدا از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: جمع‌آوری وصایا و زندگینامه شهدا با حضور والدین این عزیران در استودیو بنیاد، انجام می‌گرفته که روبه اتمام است.

ضبط وصایا و خاطرات شهدای همدان روبه اتمام استمجید صفدریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
رئیس بنیاد شهید همدان افزود: پنج شنبه، 4 مهر ماه مصادف با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور، برنامه «میهمانی لاله‌ها» ساعت 15:30 با محوریت غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مجموعه در مناسبت‌های مختلف سال با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار دارد، اضافه کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس از 5 خانواده شهید یگان‌های نظامی شهرستان سرکشی به عمل خواهد آمد.
صفدریان ادامه داد: این دیدار و سرکشی روز چهارشنبه 3 مهر ماه با حضور مدیر کل بنیاد شهید استان و شهرستان و همچنین فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح انجام خواهد گرفت.
رئیس بنیاد شهید همدان با بیان اینکه طبق آخرین آمار، 21 جانباز قطع نخاعی در همدان وجود دارد، ابراز کرد: امسال همزمان با رژه نیرو‌های مسلح در 31 شهریور ماه جمعی از جانبازان ویلچری و خانواده شهدای مدافع حرم شهر همدان نیز حضور خواهد داشت.
وی ادامه داد: به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهر همدان همزمان با آغاز سال تحصیلی و دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های پیش پبینی شده برای این ایام است.
صفدریان عنوان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس طرح «سپاس» در قالب دیدار و سرکشی از خانواده شهدا انجام می‌شود در این طرح مشارکتی با سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان، 100 اکیپ در قالب گروه‌های 3 -4 نفره از 200 خانواده شهید سرکشی خواهند کرد.
رئیس بنیاد شهید همدان گفت: اعزام راویان دفاع مقدس یا مجموعه «پیام‌آوران ایثار» به مدارس، مساجد و ادارات با محوریت بازگویی خاطرات و وقایع هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این ایام است.
صفدریان با بیان اینکه پیام آوران ایثار همواره در طول سال فعال هستند گفت: ادامه داد: مجموعه «پیام‌آوران ایثار» متشکل از 200 نفر از خانواده شهدا، جانباز، ایثار‌گر و رزمندگان دفاع مقدس هستند که در این ایام به صورت گسترده فعالیت خواهند داشت.
رئیس بنیاد شهید همدان اشاره‌ای به آخرین آمار شهدا و ایثارگران شهرستان داشت و گفت: در همدان 2 هزار و 707 شهید، 6 هزار و 339 جانباز و 460 آزاده وجود دارد.
وی با بیان اینکه ثبت و ضبط وصایا و خاطرات شهدا از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است گفت: جمع آوری وصایا و زندگی نامه شهدا با حضور والدین این عزیران در استودیو بنیاد، انجام می‌شود.
صفدریان با اشاره به اینکه جمع آوری خاطرات شهدا روبه اتمام است بیان کرد: از مجموع 2 هزار و 707 شهید شهر همدان تنها مصاحبه با 320 شهید باقی مانده است که به زودی آن نیز انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha