بهره‌مندی هزار و 456 نفر از خدمات مشاوره کانون امام علی(ع) همدان
کد خبر: 3842723
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

بهره‌مندی هزار و 456 نفر از خدمات مشاوره کانون امام علی(ع) همدان

گروه فرهنگی ـ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان با بیان اینکه مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره همواره در طول سال در حوزه خانواده، کودک و نوجوان به فعال است گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و 456 نفر از خدمات این مرکز بهره مند شده‌اند.

بهره‌مندی هزار و 456 نفر از خدمات مشاوره کانون امام علی(ع) همدانحجت‌الاسلام محمدصادق جوشقانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: کانون فرهنگی-هنری امام علی(ع) همدان مجموعه‌ای فعال در حوزه خدمات به خانواده ناجا و عموم مردم است 

 وی با بیان اینکه کانون امام علی(ع) از سال 88 به صورت رسمی فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف آغاز نموده است گفت: این مجموعه در طول سال مجری برنامه‌های مختلفی است که از این میان می‌توان به آموزش روخوانی وروان خوانی قرآن، آموزش احکام و اخلاق اشاره کرد که همواره در طول سال دایر است.

جوشقانی با بیان اینکه مهد کودک قرآنی کانون فرهنگی هنری شهدای نیرو انتظامی نیز نزدیک به 16 سال است که فعال است گفت: هر ساله حدود 40 نونهال 4 تا 6 سال در این مجموعه ثبت نام کرده و از خدمات قرآنی این مهد بهره مند می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه برخی دوره‌ها مختص تابستان و برخی همواره در طول سال فعال است گفت: آموزش چرتکه، کامپیوتر، آموزش زبان، ریاضیات، فتوشاپ، آموزش خوشنویسی، آموزش خیاطی، آموزش اوریگامی، ارائه خدمات مشاوره، آموزش طراحی و نقاشی، آموزش چرم دوزی و نمد دوزی از دیگر دوره و کلاس‌های کانون امام علی(ع) است.

جوشقانی با بیان اینکه کلاس‌های خیاطی، خوشنویسی، آموزش احکام و اخلاق و خدمات مشاوره بیشترین استقبال را داشته است گفت: کارآموزان رشته خیاطی و کامپیوتر پس از اتمام دوره به فنی و حرفه ای معرفی شده و پس از اخذ آزمون گواهی نامه معتبر از سوی دستگاه مذکور به پذیرفته شدگان اعطا می‌شود. 

 

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان با اشاره به اینکه هزینه دریافتی از مردم نسبت به خانواده ناجا دارای اختلاف ناچیزی است بیان کرد: کلاس‌های روان خوانی و تجوید ویژه گروه سنی 4 تا 10 سال و کلاس‌های اخلاق و احکام همواره در طول سال دایر است.

وی با اشاره به اینکه 12 مدرس با این مجموعه همکاری دارند بیان کرد: کانون امام علی(ع) دارای کتابخانه‌ای با بیش از 12 هزار جلد کتاب در دو سالن مجزا ویژه خواهران و برادران است که علاوه بر خانواده ناجا عموم مردم نیز می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.

جوشقانی با بیان اینکه این عناوین کتب این کتابخانه بیشتر موضوعات درسی است بیان کرد: این کتابخانه همه روزه به جز ایام تعطیل سال از صبح تا عصر میزبان علاقمندان و اهالی کتاب است.

وی با بیان اینکه تمام خدمات و امکانات این مرکز برای عموم آزاد است ابراز کرد: کانون امام علی(ع) مجهز به کافی نت، عکاسی و ویدئو کلوپ نیز است که هزینه‌های پرداختی در این بخش‌ها نسبت به مراکز مشابه در بیرون از کانون ناچیز است.

جوشقانی با بیان اینکه مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره نیز همواره در طول سال در حوزه خانواده، کودک و نوجوان فعال است عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و 456 نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خدمات مرکز مشاوره به صورت رایگان انجام می‌شود بیان کرد: بیشترین مراجعه کنندگان به این مرکز، خانواده‌ها و به طور خاص طلاق‌های عاطفی میان زوجین و پس از آن اختلفات ناشی از اعتیاد و بیکاری است. 

جوشقانی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان مقطع ارشد و دکتری در این مجموعه به عنوان پلیس افتخاری در مرکز مشاوره فعال هستند گفت: این مرکز مشاوره به جز ایام تعطیل سال، همواره در طول هفته فعال است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان ادامه داد: علاقمندان جهت بهره مندی از خدمات این کانون می‌توانند به محل کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) شهدای نیرو انتظامی واقع در بلوار کاشانی- ابتدای پل- سمت راست مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha